امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3201
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 11 سپتامبر 2023 - 23:32 | 90 بازدید | ارسال توسط :

صفهای دوست داشتنی کتابخانه شهید سلیمانی شهر جدید سهند

سید مرتضی احمدپور مجهزترین کتابخانه شمال غرب کشور با نام شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند با حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت و تجهیز، توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی  در نخستین روز از تیرماه امسال به بهره برداری رسید کتابخانه سهند […]

صفهای دوست داشتنی کتابخانه شهید سلیمانی شهر جدید سهند

سید مرتضی احمدپور

مجهزترین کتابخانه شمال غرب کشور با نام شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند با حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت و تجهیز، توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی  در نخستین روز از تیرماه امسال به بهره برداری رسید

کتابخانه سهند بعد از کتابخانه مرکزی تبریز بزرگترین کتابخانه آذربایجان شرقی و استانداردترین در این استان بوده مساحت کتابخانه سه هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای آن سه هزار مترمربع در سه طبقه با سازه فلزی است.

این کتابخانه که  دارای بخش های مختلف از قبیل سالن آمفی تئاتر، سالن های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، سالن جلسه، اتاق بازی کودکان، بخش نوجوانان، اتاق های مطالعه تک نفره و گروهی برای پژوهشگران و محققان، بخش نشریات و محل عرضه انتشارات، مخزن کتاب و بخش عرضه فایل دیجیتالی کتب، نشریات، پایان نامه ها و مقالات معتبر علمی است  در ماه های اخیر محلی برای حضور فعالان عرصه کتاب و علاقه مندان به کتاب است.

هرچند که بهره برداری از آن ۹ سال به طول انجامیده اما مردم شهر جدید سهند اکنون آن را چون نگینی در میان گرفته اند و از این مرکز علمی که قابلیت راه اندازی بخش تولید و تبدیل کتب کاغذی به کتب صوتی و دیجیتالی و نیز تولید برنامه های مختلف علمی و فرهنگی بصورت مجازی متناسب با نیازهای جامعه برای رده های سنی مختلف را دارا است، به خوبی استفاده می کنند.

یکی از جلوه های زیبای این کتابخانه تشکیل صفهای ثبت نام و تحویل و دریافت کتاب است.

سحر خیزتر،  صف کمتر

اسما یکی از شهروندان ساکن فاز ۳ شهر جدید سهند است که همراه با پسر ۶ ساله اش در صف ثبت نام ایستاده و به خبرنگار ما میگوید: امروز برای ثبت نام پسرم آمده ایم که تا ۶ سال رایگان است ولی باید در صف منتظر باشیم .

وی ادامه می دهد: اگر صبح زودتر می آمدیم شاید خبری از صف نبود اما انتظار در چنین صف به شیرینی استفاده از برنامه های کتابخانه برای پسرم می ارزد.

 

امکانات هیجان انگیز برای مردم محروم سهند

نادر از دیگر شهروندان کوی یاسمن فاز ۱ سهند است که از کمبود امکانات فرهنگی در این شهر گله کرده و می گوید: در سالهای اخیر هیچ امکاناتی نداشتیم اما امسال راه اندازی این کتابخانه هیجان خاصی به مردم بخشیده  وخوشبختانه کتابخانه شهید سلیمانی همه چیز لازم برای سپری کردن اوقات فراغت را دارد.

 

جایی برای بازنشسته ها

کاظم دبیر بازنشسته ساکن سهند است که از زمان راه اندازی این کتابخانه از مشتریان دائمی آن است و در سالن مطالعات کتابخانه به مطالعه مشغول می شود.

وی از وجود صف های کتابخانه نه تنها گلایه ای ندارد بلکه از ایستادن در صف تحویل و دریافت کتاب لذت هم می برد.

وی می گوید: از اینکه می بینم جوانان برای کتاب به صف شده اند احساس می کنم عمر خود را در تدریس هدر نداده ام و هنوز فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه زنده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.