امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3273
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2023 - 14:32 | 95 بازدید | ارسال توسط :

پرداخت حق پرستاری به خانوارهایی دارای اعضای معلول

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت حق پرستاری به خانوارهایی که دارای اعضای معلول هستند نیز خبر داد و گفت: بر این اساس مجوز پرداخت این مستمری برای دهک های اول صادر شده و قرار است تا دهک های پنجم نیز این روند تداوم یابد. «فرگل صحاف» روز چهارشنبه در نشست خبری، تعداد معلولان تحت […]

پرداخت حق پرستاری به خانوارهایی دارای اعضای معلول

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت حق پرستاری به خانوارهایی که دارای اعضای معلول هستند نیز خبر داد و گفت: بر این اساس مجوز پرداخت این مستمری برای دهک های اول صادر شده و قرار است تا دهک های پنجم نیز این روند تداوم یابد.
«فرگل صحاف» روز چهارشنبه در نشست خبری، تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۷۹ هزار و ۱۰۵ نفر اعلام و اظهار کرد: این آمار ۵.۳ درصد معلولان کشور را شامل می شود.

به گفته وی از مجموع معلولان استان ۴۹ هزار و ۷۸۳ نفر را آقایان و ۲۹ هزار و ۳۴۲ نفر را بانوان تشکیل می دهند که طبق ارزیابی های انجام شده علت اصلی و مهم معلولیت ها ناشی از حوادث رانندگی و سوانح کار است.

صحاف نابینای مطلق، قطع عضو، استفاده از سمعک و سایر موارد را از جمله معلولیت های شدید و خیلی شدید بیان کرد که میزان آن توسط کمیسیون های پزشکی و بر اساس معیارهای جهانی تشخیص داده می شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر رتبه بندی کشوری در حوزه معلولیت مزمن روانی در رده ۲۸ قرار دارد، ادامه داد: در زمینه معلولیت شنوایی در رده یازده، جسمی و حرکتی در رده ۱۲، صوت و گفتار در رده ۱۳، بینایی در رده ۱۵ و کم توان ذهنی در رتبه ۲۰ کشوری قرار دارد.

صحاف از وجود تعداد ۸۹ مرکز توان بخشی روزانه در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۹۹ درصد آنها توسط بخش خصوصی اداره می شود که در حال حاضر چهار هزار و ۴۱۰ نفر از معلولان از خدمات این مراکز بهره مند هستند.

وی برخورداری از تعداد ۲۳ مرکز ذهنی، ۱۳ مرکز جسمی و حرکتی، پنح مرکز اوتیسم، ۱۴ مرکز جرفه آموزی، ۱۰ کارگاه تولیدی، هفت مرکز نگهداری معلولان شنوایی و ۹ مرکز نگهداری از سالمندان را از جمله امکانات اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در حوزه معلولان برشمرد و ادامه داد: در این راستا هم اکنون تعداد ۵۱ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان نیز در سطح استان فعال است که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آنها استفاده می کنند.

صحاف یکی از مهمترین خدمات بهزیستی به جامعه معلولان ذهنی را ایجاد مراکز مربوطه عنوان و اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۱۷ مرکز نگهداری معلولان ذهنی در استان وجود دارد که در ۲ مرکز آن افراد زیر ۱۴ سال و در بقیه مراکز افراد بالای ۱۴ سال نگهداری و مراقبت می شوند.

وی از اختصاص مستمری ماهانه به تعداد ۷۳ هزار و ۹۷۶ نفر از معلولان آذربایان شرقی با پوشش ۹۳ درصدی این جامعه خبر داد و گفت: میزان مستمری آنها بر اساس تعداد نفرات از هفت میلیون و ۶۴۴ هزار ریال تا ۲۴ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال در نوسان است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت حق پرستاری به خانوارهایی که دارای اعضای معلول هستند نیز خبر داد و گفت: بر این اساس مجوز پرداخت این مستمری برای دهک های اول صادر شده و قرار است تا دهک های پنجم نیز این روند تداوم یابد.

صحاف میزان مستمری پرستاری پرداختی در آذربایجان شرقی را ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که رقم بسیار بالایی را شامل می شود اما به همت دولت سیزدهم اکنون هیچ معوقه ای در این خصوص وجود ندارد.

وی تعداد افراد معلول دارای دفترچه بیمه سلامت در استان آذربایجان شرقی را ۵۱ هزار و ۷۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد از تمام خدمات بیمه های سلامت برخوردارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.