امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1632
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2021 - 12:09 | 753 بازدید | ارسال توسط :

پیاده راه سازی های متفاوت در تبریز و ارومیه

پیاده راه سازی در تبریز به عنوان مرکز آذربایجان شرقی و پرترافیک ترین شهر استان از اوایل دهه ۸۰ و با پیاده راه سازی خیابان تربیت آغاز شد طرح های متعددی برای پیاده راه سازی در تبریز در شورای ترافیک استان مصوب شده و قرار بود در سالهای نخست دهه ۹۰ خیابان جمهوری به عنوان […]

پیاده راه سازی های متفاوت در تبریز و ارومیه

پیاده راه سازی در تبریز به عنوان مرکز آذربایجان شرقی و پرترافیک ترین شهر استان از اوایل دهه ۸۰ و با پیاده راه سازی خیابان تربیت آغاز شد طرح های متعددی برای پیاده راه سازی در تبریز در شورای ترافیک استان مصوب شده و قرار بود در سالهای نخست دهه ۹۰ خیابان جمهوری به عنوان اصلی ترین خیابان در مرکز تبریز هم تبدیل به پیاده راه شود اما این موضوع به دلیل منتهی شدن اغلب خیابانهای تبریز به منطقه بازار و خیابان جمهوری با مخالفت شدید کسبه وپلیس راهنمایی و رانندگی استان مواجه شد چرا که معتقدند بودند با اجرای این طرح عملا مرکز شهر قفل شده وامکان تردد تجارت از بین می رود. بااینحال شورای ترافیک استان پیشنهاد تعیین مسیرهای جایگزین را برای حل این مشکل داد و اجرای پیاده راه در خیابان ارک تبریز را هم مصوب و در ابتدای سال ۹۹ این خیابان به پیاده راه مبدل شد مشروط به اینکه مسیری موازی برای عبور خودروهای امدادی و خدمات رسان در نظر گرفته شود. در بخش شرقی تبریز وآنسوی شهر ،کوی ولیعصر هم شاهد تبدیل شدن تدریجی به پیاده راه است و علاوه بر خیابان کوچکی که از ۲۰ سال و همزمان با خیابان تربیت در این منطقه مبدل به پیاده راه شده بود . بخشی از خیابان شهریار در کوی ولیعصر هم از ۳ سال قبل پیاده راه شده وبا استقبال شهروندان و کسبه روبرو شده است.

اجرای پیاده ‌راه‌ها در ارومیه هرچند دیر هنگام آغاز شد اما با توجه به رویکرد شهرداری برای جلب رضایت کسبه و برای اینکه مقاومتی برای تبدیل خیابان به پیاده‌ راه وجود نداشته باشد اجرای پیاده راه ها با سرعت پیش رفت وباراندازها و مسیرهای دسترسی خودروی موردنیاز واحدهای تجاری در خیابان خیام به طول کمتراز ۳۰۰ متر اجرایی شد. این پروژه از اوایل دهه ۹۰ آغاز و در سال ۹۶ هم به بهره برداری رسید.
دلیل عمده شورای ترافیک و شهرداری ارومیه در احداث این پیاده راه تقویت حمل‌ ونقل عمومی، شروع نهضت پیاده ‌رو سازی، طراحی نوین مبلمان شهری بود تا شهروندان هم بتوانند در مرکز شهر و در بافت تاریخی این شهر به صورت پیاده گذر کنند.
برای جلب رضایت بیشتر شهروندان مناسب‌ سازی شهر مناسب سازی پیاده راه ها برای نابینایان ، معلولان و سالمندان در اولویت قرار گرفت.
در جمع بندی های صورت گرفته شهروندان از اجرای پیاده راه در خیابان خیام رضایت نسبی داشتند و بر همین اساس از دو سال قبل اجرای پیاده راه در خیابان امام و به طول یک کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.
باتوجه به حجم بالای پروژه پیاده راه سازی در خیابان امام خمینی و مقاومت های صورت گرفته ازسوی کسبه این خیابان مسئولان شهری در ارومیه تصمیم گرفته اند باراندازها و مسیرهای دسترسی خودروی مورد نیاز واحدهای تجاری بیشتر از خیابان خیام مورد توجه باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.