امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1410
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 11 می 2021 - 15:37 | 978 بازدید | ارسال توسط :

کشاورزی دیجیتال برای اولین بار در ایران در کلیبر انجام می شود.

با سفارش سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی کشاورزی دیجیتال  با کشت  نهال های مرغوب  در شهرستان کلیبر تامین می شود. کشاورزی دیجیتال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در کشور توسعه یافت. به گزارش چالش روز به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، ازدیاد پایه های […]

با سفارش سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی کشاورزی دیجیتال  با کشت  نهال های مرغوب  در شهرستان کلیبر تامین می شود.

کشاورزی دیجیتال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در کشور توسعه یافت.

به گزارش چالش روز به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، ازدیاد پایه های زغال اخته از طریق بذر به علت تفرق صفات و غیریکنواختی نهال های تولیدی از نظر تجاری، توسعه باغ و تولید میوه مناسب نست و همچنین قلمه آن به سختی ریشه دار می شود؛ بنابراین استفاده از روش کشت بافت، راه حل مناسبی برای تکثیر و توسعه کشت تجاری این گونه است.

در حال حاضر با تکمیل این پروتکل که براساس یکی از پایه های منتخب انجام شده امکان ریز ازدیادی این گیاه بومی  فراهم شده است.

شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی یکی از مناطق اصلی کشت زغال اخته در کشور است و توسعه کشت این گیاه نقش مهمی در درآمد و معیشت کشاورزان این منطقه دارد.

با تدوین این پروتکل که به سفارش سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و توسط دکتر رضا محمدی و دکتر صالح امیری انجام شده، نهال های مرغوب مورد نیاز برای توسعه کشت این گیاه در شهرستان کلیبر تامین می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.