امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 1399
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 10 می 2021 - 12:59 | 972 بازدید | ارسال توسط :

کمبود دوباره مرغ در ارومیه

  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی می گوید:  خلا ۱۰ روزه جوجه ‌ریزی باعث کمبود مرغ زنده در استان شده که در سه روز آینده این مشکل رفع خواهد شد. به گزارش چالش روز، طی روزهای اخیر مشکل کمبود مرغ در بازار آذربایجان غربی دوباره آغاز شده و مغازه های مرغ فروشی خالی […]

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی می گوید:  خلا ۱۰ روزه جوجه ‌ریزی باعث کمبود مرغ زنده در استان شده که در سه روز آینده این مشکل رفع خواهد شد.

به گزارش چالش روز، طی روزهای اخیر مشکل کمبود مرغ در بازار آذربایجان غربی دوباره آغاز شده و مغازه های مرغ فروشی خالی از مرغ است.

اسد نجاتی از شهروندان ارومیه ای با بیان اینکه مرغ به قیمت مصوب عملا کمیاب است ، می گوید: مرغ به صورت آزاد و قطعه بندی شده به فروش می رسد که کیلویی ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان است.

وی ادامه می دهد: برای خرید مرغ به قیمت ۲۵ هزار تومان باید از ابتدای روز در مقابل مرغ فروشیها منتظر باشیم.

یارعلی سقزی از فروشندگان بازار مرغ ارومیه هم با بیان اینکه کمبود عرضه مرغ به صورت ناگهانی رخ داده است می گوید: گفته می شود مرغ به عراق و ترکیه قاچاق میشود یا جوجه ریزی کم شده اما این بهانه ها نمی تواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

وی ادامه می دهد: ممنوعیتی برای فروش مرغ به صورت قطعه بندی شده نداریم و تنها منفت مرغ فروشی هم به این موارد است وگرنه فروش مرغ بسته بندی شده کشتارگاهی سودی برایمان ندارد.

وی عنوان می کند: مرغ فروشها ابتدا سهمیه قطعه بندی خود را بر می دارند ومازاد را به صورت بسته کامل مرغ می فروشند ولی این روزها همان سهمیه قطعه بندی هم به دستمان نمی رسد.

حل مشکل تا آخرهفته

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در این زمینه می گوید:  خلا ۱۰ روزه جوجه ‌ریزی باعث کمبود مرغ زنده در استان شده که در سه روز آینده این مشکل رفع خواهد شد.

غلامرضا بابایی  ادامه می دهد: قیمت  جوجه یک روزه در استان افزایش ۵۰ درصدی داشت که علت آن هم قاچاق بوده و مقرر شده تصمیمات جدی برای جلوگیری از قاچاق جوجه یک روزه صورت گیرد.

وی ادامه می دهد: در سه روز گذشته ۷۵۸ هزار و ۳۰۷ تن مرغ زنده در این استان به قیمت مصوب توزیع شده  وتا شنبه آینده کمبود مرغ زنده در این استان برطرف می شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.