امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2170
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2022 - 16:56 | 270 بازدید | ارسال توسط :

۸۵ درصد چاه های مجاز کشاورزی کنتور ندارند

مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۸۵ درصد چاه‌های مجاز و ۱۰۰ درصد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنتور ندارد. به گزارش چالش روز، رضا سرافرازی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تبدیل حجمی آب به بخش کشاورزی و فعالان آن وزارت جهاد کشاورزی سال‌ها است که این مطالبه را […]

۸۵ درصد چاه های مجاز کشاورزی کنتور ندارند

مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۸۵ درصد چاه‌های مجاز و ۱۰۰ درصد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنتور ندارد.

به گزارش چالش روز، رضا سرافرازی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تبدیل حجمی آب به بخش کشاورزی و فعالان آن وزارت جهاد کشاورزی سال‌ها است که این مطالبه را دارد، اما تنها ۱۵ درصد چاه‌های مجاز کنتور دارند و هیچکدام از چاه‌های غیرمجاز کنتور ندارد.

به گفته او، از برنامه دوم توسعه باید چاه‌ها هوشمند و مجهز به کنتور می‌شدند، اما محقق نشده است.

مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی نیز باید تحویل حجمی آب داشت به طوری که در برنامه ششم توسعه کشور نیز اشاره شده که وزارت جهاد کشاورزی باید الگوی کشت را اجرا و وزارت نیرو نیز به صورت حجمی آب را به کشاورزان مطابق با الگوی کشت تحویل دهد.

او گفت: بر این اساس می‌توانیم الگوی کشت کشاورزی را در کشور اجرا کنیم و به طور مثال بگویم که در یک منطقه ذرت کاشته نشود و به جای آن ذرت کاشته شود و با مشوق‌های نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

سرافرازی گفت: آب مورد نیاز بخش کشاورزی باید در زمان و مکان مشخص تحویل شود، اما در این زمینه‌ها مشکل داریم و به همین منظور نمی‌توان کشاورزان را کنترل کرد که آب کشاورزی را چقدر، کجا و چه زمانی برداشته کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.