امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 27 March , 2024
امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 18 رمضان 1445
شناسه خبر : 1977
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2022 - 13:53 | 377 بازدید | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

میزان منابع زمین‌شناسی معدن مس سونگون، از مرز ۵ میلیارد تن عبور کرد

دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون، از مرز ۵ میلیارد تن عبور کرد. به گزارش مس پرس، دکتر رستمی با بیان این که معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون، یکی از مهمترین ذخائر مس – مولیبدن ایران است، گفت: به حول و قوه الهی، بر […]

میزان منابع زمین‌شناسی معدن مس سونگون، از مرز ۵ میلیارد تن عبور کرد

دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون، از مرز ۵ میلیارد تن عبور کرد.

به گزارش مس پرس، دکتر رستمی با بیان این که معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون، یکی از مهمترین ذخائر مس – مولیبدن ایران است، گفت: به حول و قوه الهی، بر اساس مطالعات ارزیابی و تخمین ذخیره انجام شده در سال جاری، بر پایه داده های اکتشافی جدید، گسترش جغرافیایی(طولی، عرضی و قائم) این کانسار و به تبع آن منابع و ذخایر معدنی آن به طور مستمر در حال به روزرسانی و افزایش است.

وی با تاکید بر این که استفاده از روش‌های نوین اکتشافی و توسعه عملیات حفاری در دو سال‌ اخیر، منجر به افزایش ذخیره این معدن شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی در این معدن و پیرامون آن به انجام رسیده است که با توجه به نتایج حاصله از حفاری بیش از ۲۸ هزار متر گمانه اکتشافی جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون و طبق آخرین مدلسازی و برآورد ذخیره انجام شده (در پایان مرداد ماه ۱۴۰۱) هم ا کنون میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون از مرز ۵ میلیارد تن عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت مس ابراز امیدواری کرد: امید است در آینده نزدیک و با تکمیل فصل جدید کاوش و حفاری های عمیق شاهد افزایش بیشتر منابع این معدن ارزشمند باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.