اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور با حضور روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور، مسئولین استانی و کشوری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صنعتگران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان آذربایجان شرقی امروز در تبریز آغاز به کار کرد و تا ۲۳ تیر ادامه دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به اینکه ۹۰ درصد واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است، گفت: اگر این روند در کل کشور اتفاق بیفتد اقتصاد ایران بدون مشکل از سخت‌ها گذر می‌کند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی امروز،در اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها، واحدهای صنعتی برتری خود را نشان دادند و واحدهای کمتری تعطیل شد.

وی اظهار کرد: کمبود برق در تابستان، قطعی گاز در زمستان و نبود برخی از زیر ساخت‌ها از جمله مشکلات حوزه صنعت و معدن است.

معاون امور اقتصادی استاندارآذربایجان شرقی هم با بیان اینکه این استان در صدور مجوزها رتبه اول را در کشور دارد گفت: اقتصاد استان مبتنی بر بخش خصوصی و مردم محور قرار دارد و تعامل مناسبی بین بخش خصوصی و مسئولان استانی وجود دارد.

محمد کلامی با اعلام اینکه رشد اقتصاد استان ۶٫۳ درصد است، اظهار کرد: تعامل دولت و بخش خصوصی نتایج بسیار ارزشمندی برای توسعه اقتصاد استان داشته و با همکاری تنگاتنگ بخش خصوصی و دولت قطعاً راه برای تولید هموار خواهد بود.

ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *