امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 463
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 می 2020 - 11:08 | 1163 بازدید | ارسال توسط :

تاخیردر پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبری

آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شاید امسال رقم بخورد فرودگاه بین المللی تبریز در حالی امسال جشن ۷۰ سالگی خود را برگزار می کند که این فرودگاه در یک دهه گذشته طرح های توسعه ای متعددی را تجربه کرده است از افتتاح برج مراقبت جدید تا پارکینگ جدید […]

آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شاید امسال رقم بخورد

فرودگاه بین المللی تبریز در حالی امسال جشن ۷۰ سالگی خود را برگزار می کند که این فرودگاه در یک دهه گذشته طرح های توسعه ای متعددی را تجربه کرده است از افتتاح برج مراقبت جدید تا پارکینگ جدید فرودگاهی همچنین سالنهای انتظار حجاج که همگی منجر به افزایش بار و مسافر در این فرودگاه بین المللی شده است. همچنین ترمینال این فرودگاه نیز در طول سالهای گذشته طرح های توسعه ای متعددی را تجربه کرده اما همگی این طرح ها شامل توسعه محدود سالن های انتظار و کافی شاپ و سرویس های بهداشتی جدید و گیت های پذیرش مسافر بوده است.
در سالهای اخیر طرح احداث ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی مطرح شد ، طرحی که از چهار سال قبل به صورت جدی تر مطرح شده اما به واسطه نبود منابع مالی احداث آن با توقف هایی روبرو شده و در نهایت در سال ۹۷ مقرر شد این ترمینال جدید به مناقصه واگذار شود. اما با اینحال روند احداث ترمینال جدید با موانع مدیریتی نیز همراه شد و نتیجه کار، بر زمین ماندن کلنگی بود که برای احداث این ترمینال به زمین زده شد.
هرچند که در ابتدا مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان براورد اولیه کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرای پروژه ترمینال جدید فرودگاه تبریز بود اما آخرین برآوردها با توجه به افزایش قیمت ها نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان است که البته با تاخیر دراجرای پروژه احتمال افزایش هزینه ها نیز می رود.اما این سرمایه گذاری کلان با توجه به تحلیل کارشناسان اقتصادی منجر به بازگشت سرمایه در میان مدت از طریق توسعه حمل و نقل بار و مسافر شده و فرصتی برای افزایش نقش اقتصادی، تجاری و توسعه استان نه تنها در شمالغرب بلکه در کشور و کشورهای همجوار خواهد بود.
از اواسط تابستان و با تغییر مدیریت فرودگاه تبریز بار دیگر احداث ترمینال جدید مطرح شد و اینبار با ورود سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبارات مورد نیاز برای فرودگاه هم مورد توجه قرار گرفت. به گفته داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی تبریز در دومین سند تدبیر و توسعه استان قرار گرفته و پس از انتشار فراخوان مناقصه پیمانکاران و بسیاری از مراحل اداری احداث ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام شده و این پروژه در ماه های آتی وارد فاز اجرایی می شود که ۴ سال نیز به طول خواهد کشید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.