امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2724
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 21 آگوست 2023 - 16:14 | 134 بازدید | ارسال توسط :

خداحافظی چمن با تبریز

  مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریزگفت: امسال ۳۰ هکتار از چمن تبریز کم شده و به تدریج چمن کاری به واسطه نیاز آبی بالا جای خود را به فضاهای سبزدیگر خواهد داد. سیامک آسیایی پیش از ظهر امروز در جریان تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های فضای سبز شهرداری تبریز اظهار کرد: […]

خداحافظی چمن با تبریز

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریزگفت: امسال ۳۰ هکتار از چمن تبریز کم شده و به تدریج چمن کاری به واسطه نیاز آبی بالا جای خود را به فضاهای سبزدیگر خواهد داد.

سیامک آسیایی پیش از ظهر امروز در جریان تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های فضای سبز شهرداری تبریز اظهار کرد: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی به مساحت پنج هکتار و اعتبار ۹ میلیارد تومان در دست اجرا بوده و نزدیک به چهار هکتار آن انجام شده است.

وی افزود: همزمان با پروژه تملک باغات ضلع شمالی ائل‌گلی، عملیات عمرانی و ساماندهی این محل برای الحاق به مجموعه اصلی در دست اجرا است.

آسیایی با اشاره به بهره‌برداری مجدد از مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی خاطرنشان کرد: این مجموعه در سال ۹۰ احداث و پس از آن بنا به دلایلی فعالیت آن متوقف شده بود که در تلاش هستیم با تعمیر و استانداردسازی آن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری شود.

 

وی اضافه کرد: مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی با ۲۰ کابین، ۸۴۰ متر طول دارد و آخرین مدل سورتمه در دنیا است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری  تبریز مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی را متشکل از دو سایت ۶۷ و ۳۹۶ هکتاری معرفی و اعلام کرد: ۵۷ هکتار از سایت اول مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی کاشت شده است و در سایت دوم به مساحت ۳۹۶ هکتار، ۶۰ هکتار کاشت انجام یافته است.

وی یادآور شد: برنامه شهرداری تبریز  توسعه ۱۵۰ هکتاری فضای سبز در سایت دوم آرپادره‌سی است که مجهز به وسایل بازی کودکان خواهد بود.

آسیایی ادامه داد: برای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی اقدام به کاشت نهال می‌کنیم و از ابتدای سال تا به امروز ۲۵ هکتار کاشت در آرپادره‌سی انجام شده است.

 

وی با اشاره به توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ اتوبان شهید مهدی باکری نیز گفت: چاله‌کنی حاشیه های اتوبان شهید باکری در دو باند رفت و برگشت انجام یافته و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کاشت انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز افزود: این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا است که ۲۰ هزار اصله نهال در آن کاشت و با تکمیل  آن ۴۰ هکتار به مساحت فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی خاطرنشان کرد: بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در امتداد این پروژه، قرارداد دیگری نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ترانشه سازی اتوبان کسایی منعقد شده است.

 

آسیایی با اشاره به مساحت ۶۰۰ هکتاری مجموعه عباس‌میرزا نیز گفت: این مجموعه در چهار سایت تعریف و ۲۱۰ هزار اصله نهال در آن کاشت شده است.

وی با اشاره به سیستم آبیاری پارک عباس‌میرزا افزود: ۵۰ درصد از آبیاری پارک عباس میرزا توسط شبکه آبیاری و مابقی با تانکر و به صورت دستی انجام می‌گیرد و در این راستا برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تعریف شده است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز تأکید کرد: با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، شاهد افزایش ۳ و نیم متری سرانه فضای سبز تبریز خواهیم بود

تور رسانه‌ای فضای سبز تبریز با حضور اصحاب رسانه و عکاسان خبری صبح امروز برگزار و از پروژه‌های مهم حفظ و توسعه فضای سبز شهرداری تبریز بازدید به عمل آمد.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.