امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2182
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2022 - 12:26 | 292 بازدید | ارسال توسط :

مأموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت ساخت آینده کشور است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است. به گزارش چالش روز، حمید طریفی حسینی با بیان این که با ارزش‌ترین سرمایه کشور و امانت‌هایی به نام دانش آموز در اختیار ما است، گفت: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانش آموزان و […]

مأموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت ساخت آینده کشور است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.

به گزارش چالش روز، حمید طریفی حسینی با بیان این که با ارزش‌ترین سرمایه کشور و امانت‌هایی به نام دانش آموز در اختیار ما است، گفت: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانش آموزان و افزودن ارزش افزوده به این سرمایه است، همه بخش‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا آموزش و پرورش بتواند مأموریت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دوران کرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکرد‌های تربیتی و بخش مأموریتی ما دچار چالش‌هایی شد، باید یک بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کلانی که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود سند تحول دولت است که ۳۷ حوزه اولویت دار در آن و برش اولویت‌ها مشخص شده که برمبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم.

طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و… است، مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است، ائتلاف‌هایی از دستگاه‌هایی که ارکان تعلیم و تربیت و حاکمیت را در قوای سه گانه تشکیل می‌دهند.

او اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش بعد از ۸ ماه بخشنامه‌ای در ۲۴ بند ابلاغ کرده، یکی از سیاست‌های اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمی سازی امور است که از اولویت‌های دولت هم هست، مردمی سازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رتبه بندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهره ور را داریم، بهره وری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست.

طریفی حسینی با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهره برداری رسیده، تصریح کرد: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکل گرفته و سطح دیگر آن متنوع سازی است، اردوگاه‌هایی در کشور مناسب سازی می‌شود، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح “شهید محمودوند” با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیت‌های پرورشی و آموزشی است که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ۵۰۰ نیروی توانبخشی در کشور آموزش دیده اند، گفت: حق دانش آموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی شأن در مسیر درست قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.