امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2185
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2022 - 12:37 | 303 بازدید | ارسال توسط :

جا به جایی ۲۴ میلیون تن بار در جاده‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: هر ساله حدود ۲۴ میلیون تن بار در استان با ۲۵ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین جا به جا می‌شود. به گزارش چالش روز، اروجعلی علیزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۴ هزار نفر به عنوان راننده این ناوگان انجام وظیفه می‌کنند […]

جا به جایی ۲۴ میلیون تن بار در جاده‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: هر ساله حدود ۲۴ میلیون تن بار در استان با ۲۵ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین جا به جا می‌شود.

به گزارش چالش روز، اروجعلی علیزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۴ هزار نفر به عنوان راننده این ناوگان انجام وظیفه می‌کنند و بیشترین سهم جا به جایی مسافر و کالا در استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جا به جایی کشور و استان از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای انجام می‌گیرد و  اقتصاد کشور و انتقال مایحتاج مردم با حمل و نقل گره خورده است.

علیزاده با بیان این‌که گندم، شکر و نهاده‌های دامی از جمله کالا‌های استراتژیک کشور هستند که توسط ناوگان عمومی جاده‌ای استان حمل می‌شوند گفت: سالانه به طور متوسط بالای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر از ترمینال‌های استان به نقاط مختلف کشور با اتوبوس مسافرت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به فعالیت ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در استان اظهار کرد: در اربعین امسال نزدیک به ۶۰ هزار زائر استان به مرز مهران جا به جا شده‌اند و نزدیک به ۶۰۰۰ زائر نیز در ۲۸ صفر امسال از طریق اتوبوس به شهر مقدس مشهد سفر کردند.

وی افزود: ۱۴ هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های استان است که نزدیک به ۴۰۰۰ کیلومتر آن راه‌های شریانی اصلی و فرعی است و بزرگترین کریدور استان هم کریدور بازرگان تا تبریز، زنجان و مرکز کشور است.

اروجعلی علیزاده ادامه داد: نزدیک به ۷۰۰ هزار تن قیر در بیش از ۶۰۰ کیلومتر از شبکه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آسفالت ریزی شده و ۴۴ نقطه پرحادثه در شهرستان‌های اهر، مراغه، میانه و مرند نیز شناسایی و رفع مشکل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در خصوص راه‌های روستایی هم گفت: نزدیک به ۳۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان امسال آسفالت ریزی شده و ۱۲۵ کیلومتر راه احداث شده است و ۶۰۰ کیلومتر طرح نیز در حال احداث داریم.

وی ادامه داد: احداث آسفالت در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان در آستانه اتمام است، اما در آسفالت ریزی روستا‌های بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار از تعهدات عقب هستیم. در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی ابلاغ شده تا با این اعتبار عقب ماندگی‌های حوزه را جبران کنیم.

وی در خصوص آمادگی راهداری در فصل زمستان در استان گفت: نزدیک به ۶۵۰ دستگاه برفروب از اول آذرماه سالجاری در ۷۲ راهدارخانه بین راهی استان با ۱۲۰۰ نیرو مستقر هستند و ۶۰ هزار تن نمک و شن در راهدارخانه‌ها دپو شده است.

علیزاده در خصوص تصادفات جاده‌ای منجر به فوت نیز در آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال افزایش ۱۴ درصدی فوتی تصادفات را نسبت به سال گذشته در کشور داشتیم، اما آمار فوتی‌ها در استان ۲ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا گفت: از پایانه جلفا ۱۳۰ هزار و ۴۳۵ نفر مسافر تردد داشتند که حدود ۲۶۸ درصد افزایش نسبت به هشت ماه سال گذشته نشان می‌دهد و بیش از ۷۰ هزار دستگاه کامیون نیز از این مرز عبور کرده‌اند؛ همچنین بیش از ۱۶۰ هزار نفر با ۱۱۲ درصد افزایش تردد از مرز نوردوز رفت و آمد داشته‌اند و نزدیک به ۷۵ هزار دستگاه از این پایانه مرزی به کشور‌های هدف رفته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص هوشمندسازی مسیر‌ها هم گفت: طی یک سال گذشته ۴۲ دستگاه سامانه دوربین‌های ثبت تخلفات اضافه شده که اکنون ۱۰۰ دستگاه سامانه در طول محور‌های مواصلاتی استان فعالند و اغلب در ۶۸ گردنه مهم استان مستقر هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.