امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 2417
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 14 مارس 2023 - 18:25 | 208 بازدید | ارسال توسط :

تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز

با حضور مسئولان استانی و اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اهدای تندیس و نشان پیشکسوتی از ۱۲ تن از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز تجلیل به عمل آمد. به گزارش پايگاه خبری و تحليلي چالش روز، در این همایش که صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، علی باغبان و حجت […]

تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز

با حضور مسئولان استانی و اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اهدای تندیس و نشان پیشکسوتی از ۱۲ تن از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پايگاه خبری و تحليلي چالش روز، در این همایش که صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، علی باغبان و حجت السلام والمسلمین سید زعفرانچی اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز، کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز، علیرضا جباریان فام رئیس اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان شرقی، مهدی آقانژاد رئیس انجمن کفش تبریز، جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعت کفش تبریز و خبرنگاران و عکاسان خبری استان آذربایجان شرقی حضور داشتند؛ در ابتدا مهندس عین اله حسین زاده دبیر این همایش با خیرمقدم گویی به حضار گفت: این سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز است که با هدف معرفی و تکریم پیشکسوتان گرانقدر که سرمایه های بزرگ این صنعت می باشند، برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه ارج نهادن به ریش سفیدان و بزرگان این صنعت که سالها در اعتلای و معرفی این صنعت تلاش کرده اند، از اهداف اساسی این همایش می باشد، افزود: الحمدالله صنعت کفش تبریز در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی از لحاظ کیفیت و مدل داشته است که در سایه فعالیت پیشکسوتان عزیز به عنوان استادکاران چیره دست و انتقال این هنر به نسل جوان به دست آمده است.
دبیر سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز در بخش دیگر سخنان خود با ابراز خرسندی از حمایتهای سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، خانه کارگر تبریز، اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز، انجمن کفش تبریز و سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اضافه کرد: خداوند متعال را شاکریم که امسال هم توانستیم این همایش را با حمایت این عزیزان و سایر دستگاه‌های دولتی و حمایت ویژه گروه تولیدی کفش شمس برگزار کنیم تا بتوانیم سنت حسنه تجلیل را همچنان به عنوان یک فرهنگ خوب نهادینه کنیم.
حسین زاده در خاتمه گفت: سومین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز هم سال آینده ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ضرورت احیاء موزه کفش تبریز در راستای شناساندن تاریخ و قدمت کفش تبریز

علیرضا جباریان فام رئيس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر هم در این همایش گفت: در راستای ارج نهادن به فعالین این صنعت، حرکت های خوبی از جمله تجلیل از پیشکسوتان و جوانان فعال در حوزه کفش انجام شده است.
وی با اشاره به جایگاه صنعت کفش تبریز در کشور و جهان، افزود: در این نقطه ای که کفش تبریز ایستاده است، باید به آن افتخار کرد و برای ماندن در این اوج، به برنامه های مدون و همکاری فعالین این صنعت، نیازمند هستیم.
جباریان فام با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های موجود، برای تبلیغ صنعت کفش تبریز بهره ببریم تصریح کرد: اولین و مؤثرترین قدمی که در این مورد برداشتیم، ایجاد اولین موزه کفش کشور و پنجمین موزه کفش جهان در تبریز بود که متأسفانه به دلیل عدم حمایت، این موزه جمع آوری شد و باید برای احیاء این موزه دوباره متحد شویم.
رئیس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز در خصوص نیازها و اولویت های صنعت کفش تاکید کرد: ایجاد مرکز فناوری کفش، آموزش، ایجاد شهرک صنعتی کفش، تامین اعتبار مورد نیاز کارخانه‌ها شامل وام کم‌بهره و ایجاد مرکز صادرات از جمله درخواست‌ها و اولویت های این صنعت است.
جباریان فام در ادامه با تشریح حضور ۸ ساله خود به عنوان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز، بیام داشت: با تلاشها و اقداماتی که در طول این سالها انجام شده است، در حال حاضر اعضاء این اتحادیه ۱۲۵۰ نفر و اعضاء دارای پروانه هم حدود ۴۰۰ واحد است.
وی با بیان اینکه تبریز رتبه اول تولید کفش دست‌دوز کشور را داراست و شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، همدان و هیدج در رده‌های بعدی قرار دارند، اضافه کرد: هرچند در آمار کشوری، تنها ۵ درصد صادرات کفش کشور به نام تبریز ثبت می‌شود اما حجم بزرگی از کفش‌هایی که بصورت کارت پیله‌وری از شهرهای مرزی کردستان و خراسان رضوی به عراق و افغانستان صادر می‌شود، کفش‌های تولیدی تبریز است.
وی در خاتمه با تجلیل از پیشکسوتان، فعالین و به خصوص جوانان فعال در حوزه کفش تبریز گفت: شما پرچمدار و سکان دار کشتی حوزه کفش هستید و در این شرایط پرطلاطم، باید بیش از پیش برای در اوج ماندن صنعت کفش تبریز، تلاش بکنید.

لزوم حمایتهای ویژه دولت برای ارتقای صنعت کفش تبریز هستیم

مهندس مهدی آقانژاد رئیس انجمن کفش تبریز هم در این همایش با تشکر از دبیرخانه همایش به جهت برگزاری این همایش ارزشمند گفت: پیشکسوتان گرانقدر صنعت کفش برای اعتلای برند کفش تبریز تلاش کرده اند که بنده به عنوان خدمتگزار صنف قدردان زحمات این عزیزان هستم و انصافا پیشکسوتان عزیز برای اعتلای صنعت کفش تلاش کرده اند.
وی با اشاره به اینکه صنعت کفش شناسنامه صنعت تبریز است که در سایه تلاش پیشکسوتان عزیز این امر مهم تحقق یافته است، تصریح کرد: برای ارتقای بیشتر صنعت کفش تبریز و کسب بازارهای جهانی نیارمند حمایت جدی دولت هستیم .
رئیس انجمن کفش تبریز، ادامه داد: به روز رسانی ماشین آلات صنعتی و لزوم رسیدن به صادرات به عنوان دو خواسته مهم صنعتگران از دولت می باشد که از جناب آقای دکتر پرنیان به عنوان ریاست محترم سازمان صمت انتظار داریم در این خصوص حمایت‌ها و پیگیری های لازم را داشته باشد.
آقانژاد در خاتمه گفت: ایجاد شهرک صنعتی کفش تبریز از نیازهای اساسی این صنعت بوده که شهرک چالیش راه اندازی شده است ولی ناکافی است و نیارمند ایجاد شهرکهای جدید هستیم که نیازمند حمایت های ویژه سازمان هستیم.

فعال نمودن موزه کفش تبریز را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد

علی باغبان عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این همایش با ابراز خرسندی از حضوزش در جمع فعالان صنعت کفش تبریز و پیشکسوتان گرانقدر این صنعت گفت: خوشحالم که در این همایش ارزشمند حضور یافته ام و آماده هرگونه هماهنگی و حمایت از صنعت بزرگ کفش تبریز هستم.
وی افزود: عمارت شهرداری تبریز در حال بازسازی است و به زودی شورای شهر به ساختمان جدید انتقال خواهد شد و بنده به صورت جدی پیگیر احیای موزه کفش تبریز خواهم بود تا این موزه به زودی راه اندازی و افتتاح شود.

آماده رفع موانع و مشکلات صنعت کفش تبریز هستیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: آوازه جهانی کفش تبریز یک افتخار برای صنعت کشور است که می تواند باعث اعتماد مردم دنیا به دیگر تولیدات کشور شود.
صابر پرنیان با بیان اینکه علی رغم مشکلات موجود، صنعت استان روند رو به رشدی را طی می کند، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته، استان آذربایجان شرقی به لحاظ صدور پروانه برای احداث کارخانه جدید ، رتبه اول کشوری را کسب کرده است، همچنین در ده ماهه سال ۱۴۰۱ هم بیش از ۶۴ درصد در زمینه اخذ مجوزهای لازم برای احداث واحد تولیدی، افزایش را شاهد هستیم.
وی افزود: به خوبی از موانع، مشکلات و دغدغه های صنایع مختلف به خصوص صنعت کفش آگاه هستیم، موانعی از جمله سرمایه در گردش، نبود سرمایه کافی برای تامین ماشین آلات صنعتی، تامین مواد اولیه شیمیایی وارداتی، تامین پوست خام به دلیل گرانی گوشت و کاهش کشتار و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه پوست خام و مواد اولیه، لذا
برای حل این موانع، آمادگی کامل داریم.
پرنیان در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد ظرفیت هتل های تبریز برای نوروز امسال رزرو شده است گفت: برای استفاده از این ظرفیت، باید در حوزه کفش هم اقداماتی انجام شود تا به رونق بازار کفش تبریز کمک کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی کفش که مطالبه اکثر فعالین این حوزه است گفت: مجوز شهرک فناوری پوشاک را گرفته ایم که در کنار آن می توان صنعت کیف و کفش را هم اضافه کرد.
وی در خاتمه با تجلیل از رئیس اتحادیه کفاشان و رئیس انجمن کفش تبریز و حسین زاده دبیر همایش به خاطر برگزاری همایش تجلیل از فعالین حوزه کفش گفت: در همه صنف ها و حوزه ها باید اینگونه همایش ها و برنامه های تجلیل، برگزار شود چرا که این همایش ها در راستای ارج نهادن، ایجاد انگیزه و شور و نشاط، ضروری است.
شایان ذکر است: در پایان این همایش با اهدای تندیس و شال ( نشان پیشکسوتی) و لوح تقدیر از ۱۲ تن از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز تجلیل به عمل آمد و همچنین از جباریان رئیس‌ اتحادیه کفاشان تبریز و آقانژاد رئیس انجمن کفش تبریز به لحاظ حمایت ها و همچنین صمد گل محمدی مدیر عامل شرکت کفش شمس به لحاظ حمایت مالی و از عوامل اجرایی همایش با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است: سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش به همت دستگاه‌های دولتی و حمایت کفش شمس توسط پایگاه خبري و تحليلي کفش نیوز و ماهنامه سراسری همگام با اصناف به عنوان دبیرخانه همایش برگزار شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.