امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 339
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2019 - 13:25 | 1067 بازدید | ارسال توسط :

افزایش یک متری ترازآب دریاچه ارومیه

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی : افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه دارد و نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از  یک متر  افزایش یافته است. صدای امواج دومین دریاچه بزرگ جهان این روزها برای شهروندان استانی یکی از دلنشین ترین صوتهابوده و آنان را به ادامه زندگی امیدوار […]

افزایش یک متری  ترازآب دریاچه ارومیه

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی : افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه دارد و نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از  یک متر  افزایش یافته است.

صدای امواج دومین دریاچه بزرگ جهان این روزها برای شهروندان استانی یکی از دلنشین ترین صوتهابوده و آنان را به ادامه زندگی امیدوار میکند، مردمانی  که تا همین یکی دوسال پیش با خطر خشک شدن دریاچه و وقوع طوفانهای نمکی دست به گریبان بوده و با پایان حیات دریاچه ارومیه ، حیات خود را هم در خطرمی دیدند اکنون محل خوبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود پیدا کرده اند و افزایش روز افزون سطح آب دریاچه ارومیه آنان را خوشحال تر میکند. اما تداوم این وضعیت با گرم تر شدن هوا چگونه خواهد بود و چه تدابیری از سوی مسئولان برای ثبات دریاچه ارومیه در ماه های گرم پیش رو در نظر گرفته شده است. خلیل ساعی رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی در این زمینه بیشتر توضیح می دهد.

با بارشهای اخیر و هدایت  آب رودخانه ها و سدها به سوی دریاچه ارومیه و ثمر دهی برنامه های احیا وضعیت دریاچه بهتر هم شده و افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه دارد و نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از  یک متر  افزایش یافته است.

افزایش بارندگی ها امری واضح است که تاثیر خود را بر جای گذاشته اما موضوع مهم این است که مسیررسیدن این آبها به دریاچه ارومیه چگونه فراهم شده و لایروبی صحیح  مسیررودخانه ها در سالهای اخیر برای رسیدن آب به دریاچه و جلوگیری از تبدیل این آبها به سیلاب یا باتلاق و مرداب درمسیر موجب شده تا آبها به دریاچه برسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.