امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 2456
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 05 آوریل 2023 - 23:20 | 173 بازدید | ارسال توسط :

تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی مجددا در محل سابق خود نصب می‌گردد

شهردار منطقه ۸ تبریز خبر داد: تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی مجددا در محل سابق خود نصب می‌گردد شهردار منطقه ۸ تبریز از بازسازی و نصب مجدد تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی در انتهای راسته کوچه خبر داد. به گزارش شهریار، رضا جان فشان نوبری شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام خبر فوق افزود: متاسفانه تابلو […]

تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی مجددا در محل سابق خود نصب می‌گردد
شهردار منطقه ۸ تبریز خبر داد:

تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی مجددا در محل سابق خود نصب می‌گردد

...

شهردار منطقه ۸ تبریز از بازسازی و نصب مجدد تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی در انتهای راسته کوچه خبر داد.

به گزارش شهریار، رضا جان فشان نوبری شهردار منطقه ۸ ضمن اعلام خبر فوق افزود: متاسفانه تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی توسط افراد نامشخص به سرقت رفته و به اشتباه توسط واحد ترافیک، تابلوی معرفی موزه مشاغل به علت خالی بودن صفحه، جایگزین تابلو این خیابان شده است.
وی افزود: به منظور رفع این مشکل، عوامل حمل و  نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۸ بلافاصله بعد از اطلاع، اقدام به تهیه تابلو خیابان میرزارضا صراف تبریزی نموده و این تابلو طی روزهای آتی در محل سابق خود نصب خواهد شد.
وی افزود: این خیابان در بلوار چایکنار بین  دارایی اول تا راسته کوچه واقع شده که به نام شاعر آیینی صراف تبریزی نامگذاری شده است و شهرداری منطقه ۸ با توجه به هویت ذاتی خود مبنی بر میراث دار تاریخ و فرهنگ تبریز، بر خود وظیفه میبیند در کنار حفاظت و مرمت ابنیه های تاریخی تبریز، نگهبان فرهنگ و نام  بزرگ مردان تبریز کهن باشد و در این راستا ضمن عذرخواهی از شهروندان فرهنگ‌دوست شهر تبریز تابلوی خیابان میرزارضا صراف تبریزی را تهیه و به محل سابق خود، بازخواهد گرداند.
شایان ذکر است میرزا رضا صراف تبریزی متولد سال ۱۲۳۳ هجری‌شمسی در محله راسته کوچه تبریز، یکی از مفاخر آذربایجان و از بزرگترین غزل‌سرایان آیینی کشور بود که متجاوز بر ۲۵۰۰ بیت شعر ترکی و فارسی از وی به یادگار مانده و با توجه به توان بالایی که در شعر داشت، به سعدی ترکی‌سرا شهرت یافته بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.