امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 2452
  پرینتخانه » سیاسی, ورزشی تاریخ انتشار : 31 مارس 2023 - 14:15 | 167 بازدید | ارسال توسط :

«افطارلیق»؛ فرصتی برای ترویج خوبی‌ها

«افطارلیق»؛ فرصتی برای ترویج خوبی‌ها/ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با چاشنی بهترین ماه خدا ماه مبارک رمضان، بهترین ماه خدا نام گرفته و از همین رو می‌تواند فرصتی برای تمرین نیکی و ترویج خوبی‌ها قلمداد شود. شهریار تبریز: رمضان ماه بندگی و گام نهادن انسان در مسیر تکامل برای داشتن زندگی بهتر است، ماهی که […]

«افطارلیق»؛ فرصتی برای ترویج خوبی‌ها

«افطارلیق»؛ فرصتی برای ترویج خوبی‌ها/ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با چاشنی بهترین ماه خدا

برگزاری ویژه برنامه افطارلیق در ائل‌گولی

ماه مبارک رمضان، بهترین ماه خدا نام گرفته و از همین رو می‌تواند فرصتی برای تمرین نیکی و ترویج خوبی‌ها قلمداد شود.

شهریار تبریز: رمضان ماه بندگی و گام نهادن انسان در مسیر تکامل برای داشتن زندگی بهتر است، ماهی که انسان با تمرین بندگی، همراه با تزکیه نفس به زندگی خود رنگ و بوی خدایی می بخشد. بندگی و معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است چرا که تنها ماهی است که اسم آن در قرآن آمده و اهمیت آن از این نظر که ماه نزول همه کتب آسمانی است، بسیار ویژه است.

تمرین نیکی و آزادگی در این ماه می تواند از ابعاد شخصی و فردی گرفته تا ابعاد گروهی و اجتماعی را شامل شود. آنچنان که انسان نه تنها در مسیر تعالی خود قدم بردارد، که حتی همتی مضاعف برای دستگیری از دیگران را در سرلوحه رفتار و اعمال خود قرار دهد.

جمع آوری کمک‌های مردمی به منظور آزادسازی زندانیان جرایم مالی یکی از سنت‌های شایسته‌ای است که طی سالهای اخیر در کهن شهر تبریز آغاز شده تا مومنان و روزه داران و شهروندان در مسیر ابعاد اجتماعی این ماه مبارک نیز خود را محک بزنند.

شهرداری منطقه ۵ آغازگر برنامه خیرخواهانه «افطارلیق»

این کمک‌های مردمی که در قالب ویژه برنامه‌های «افطارلیق» جمع آوری می‌شود، برای نخستین بار در سال ۹۶ با آزادسازی ۹ زندانی جرایم غیرعمد توسط شهرداری منطقه ۵ در پارک توان آغاز شد و حالا پس از وقفه‌ای چند ساله و پس از برچیدن شدن نسبی بساط کرونا، بار دیگر در بوستان‌های شهری در حال برگزاری است.

برنامه «افطارلیق» توسط مناطق دهگانه شهرداری تبریز، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و همچنین ستاد دیه آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و هر شب میزبان شهروندان خیر و نوع دوست تبریزی است. شهروندانی که در شبهای آرام و ملکوتی این ماه مبارک، فارغ از هر نگاه و قضاوتی برای یاری و کمک به دیگران پیشقدم می شوند و هر شب ارمغانی شیرین برای خانواده زندانیان جرایم غیر عمد به جای می گذارند.

در ماه رمضان که ماه میهمانی خداست بر شناسایی نیازمندان و کمک بدانها تاکید شده و درک حال فقرا و نیازمندان یکی از فلسفه های روزه داری است، باید در این ماه مبارک نیازمندان اطراف خود را شناسایی و به آنها در حد توان کمک کنیم. کمک به فقرا و نیازمندان و رقت قلب نسبت به آنها از جلوه‌های زیبای ماه رمضان است که در دیگر ماه های سال کمتر دیده می شود. کمک به همنوع یک وظیفه انسانی است که در ماه رمضان به اوج خود می‌رسد.

رمضان؛ بهترین ماه برای یاری رساندن به دیگران

ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌ها برای بندگی است؛ ماهی که خداوند رحمان در آن، سفره‌ای به وسعت تمامی آسمان‌ها و زمین می‌گستراند و بندگانش را به سوی خود فرا می‌خواند و آنان که از عشق الهی سرشار هستند، دعوت او را لبیک می‌گویند. همین روزها و شبهای مبارک شاید بتواند مجالی دوباره برای بخشش و رهایی باشد.

شاید بسیاری از زندانیان جرایم غیر عمد با بدهی های اندک و مبالغی ناچیز در روزهای عزیز این ماه مبارک که با نوروز و بهار طبیعت همزمان شده است، در رنج دوری از خانواده خود به سر می برند. کودکانی که از محبت خانواده محروم هستند و برای گرد هم آمدن دوباره خانواده در انتظار معجزه و دستهایی بخشنده به سر می برند.

رمضان ماه تمرین نیکی کردن به یکدیگر، پرهیز از تهمت زدن، پرهیز از دروغ گفتن، پرهیز از سخن ناروا به زبان آوردن، پرهیز از دل شکستن و در یک کلمه تزکیه نفس است.

ویژه برنامه های افطارلیق با حال و هوای معنوی خود شاید بتواند گوشه‌ای از گره زندگی بندگانی را باز کند. برنامه‌ای که در صورت حمایت‌های مردمی تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه نشده و در ماهها و روزهای دیگر نیز تداوم یابد تا همواره مشق بندگی کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.