امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3084
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2023 - 19:27 | 122 بازدید | ارسال توسط :

جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» در مسیر بین المللی شدن

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» با بیان اینکه تلاش می شود دور هفتم جشنواره در سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود، ادامه داد: برای بین المللی شدن و ماندگاری این جشنواره باید دبیرخانه دایمی آن در این شهر ایجاد شود. «رامین راستی» در نشست خبری ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر […]

جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» در مسیر بین المللی شدن

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» با بیان اینکه تلاش می شود دور هفتم جشنواره در سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود، ادامه داد: برای بین المللی شدن و ماندگاری این جشنواره باید دبیرخانه دایمی آن در این شهر ایجاد شود.

«رامین راستی» در نشست خبری ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم،  با بیان اینکه برای اجرای این جشنواره ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای اسلامی و شهرداری تبریز اختصاص یافته است افزود: برای حضور هر یک از گروه های نمایشی در این جشنواره در بخش مسابقه مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال و در سایر بخش ها مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: در بخش طرح و ایده برای رتبه اول علاوه بر اهدای لوح افتخار و تندیس جشنواره، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی، برای رتبه دوم لوح تقدیر و ۷۰ میلیون ریال و رتبه سوم لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال جایزه اهدا می شود.

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» گفت: در بخش طراحی فضا برای رتبه اول لوح افتخار، تندیس جشنواره و ۷۰ میلیون ریال، رتبه دوم لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال و رتبه سوم نیز لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

راستی ادامه داد: جوایز بخش های بازیگری زن و مرد برای رتبه های اول لوح افتخار، تندیس جشنواره و ۸۰ میلیون ریال، رتبه های دوم لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال و رتبه های سوم لوح تقدیر و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی است.

وی یادآور شد: در بخش کارگردانی برای رتبه اول لوح افتخار، تندیس جشنواره و ۱۰۰ میلیون ریال، رتبه دوم لوح تقدیر و ۸۰ میلیون ریال و رتبه سوم لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش های طراحی لباس، گریم و موسیقی در هر بخش یک برگزیده انتخاب و برای برگزیدگان لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» گفت: برای کار برگزیده جشنواره لوح افتخار، تندیس جشنواره و ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش ویژه (تبریز شهر دوستدار کودک) به پنج گروه برتر به ترتیب اولویت جوایزی شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و حداقل ۵۰ میلیون ریال و حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال اهدا می شود.

راستی، با بیان اینکه برای این جشنواره از ۱۷ استان و ۳۵ شهرستان ۱۲۷ اثر ارسال شده است، افزود: از این تعداد ۲۴ اثر به جشنواره راه یافت اند که شامل ۱۵ اثر در بخش مسابقه، ۶ اثر در بخش ویژه کودک و نوجوان و سه اثر در بخش آئینی و سنتی است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره از پنجم تا هفتم آبان در تبریز برگزار می شود، اظهار کرد: در این جشنواره هشت کارگردان شرکت کرده اند که چهار نفر از آنان در بخش مسابقه و چهار نفر نیز در بخش کودک و نوجوان هستند.

دبیر ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیاباتی «تبریزیم» گفت: آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، ایلام، اصفهان، همدان، گیلان، خوزستان، کردستان و تهران از جمله استان های شرکت کننده در این جشنواره هستند.

راستی، با بیان اینکه تلاش می شود دور هفتم جشنواره در سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود، ادامه داد: برای بین المللی شدن و ماندگاری این جشنواره باید دبیرخانه دایمی آن در این شهر ایجاد شود.

وی یادآور شد: در این دور از جشنواره تمهیداتی اتخاذ شده تا آثار برتر این جشنواره برای شرکت در جشنواره های مهم کشور به دبیرخانه جشنواره بین المللی فجر و جشنواره های سراسری تئاتر شهروندی لاهیجان، تئاتر خیابانی مریوان و یزد معرفی شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.