امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1403
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 11 می 2021 - 15:26 | 955 بازدید | ارسال توسط :

بانوی مهربان در تبریز

بانویی خیر پس از سالها فعالیت خیریه اینبار در زادگاه خود به فعالیتهای خیریه می پردازد ن.ف خود رااینگونه معرفی می کند: از سال ۶۹ به فعالیتهای خیریه علاقه مند بودم وبا موسسات و مراکز مختلف خیریه همکاری داشتم و در آن سالها هم سرپرستی چند کودک را در تبریز قبول کردم و بعد از […]

بانویی خیر پس از سالها فعالیت خیریه اینبار در زادگاه خود به فعالیتهای خیریه می پردازد

ن.ف خود رااینگونه معرفی می کند:

از سال ۶۹ به فعالیتهای خیریه علاقه مند بودم وبا موسسات و مراکز مختلف خیریه همکاری داشتم و در آن سالها هم سرپرستی چند کودک را در تبریز قبول کردم و بعد از سفر به اروپا با صلیب سرخ همکاری کردم و در کنار آن با سازمانهای مردم نهاد هم همکاری افتخاری داشتم و درسهای خوبی یادگرفتم.

هدف من کمک به نیازمند به صورت عرف نیست بلکه می خواهم تا با یک هدیه یک انسان را خوشحال کنم و با این دیدگاه نگاه می کنم .

در اروپاهمکاری خوبی باسازمانهای مردم نهاد و خیریه داشتم و شهروندان اروپایی مرا با عنوان خانم مهربان می شناختند ودراین موقع تصمیم گرفتم تا به ایران برگردم و فعالیتهای خیریه را در ایران ادامه دهم و در سال ۱۳۹۷ به ایران برگشتم و موسسه خیریه ای  را در سال ۱۳۹۸ ثبت کردم.

با اینکه تبریزی هستم اما اغلب فعالیتهایم در تبریز مبتنی بر امور تجاری بود وبیشتر در تهران فعال بودم  ولی تصمیم گرفتم در  زمینه امور خیریه و مسائل بشر دوستانه  در تبریز فعالیت کنم و باهمکاری چند نفر ازدوستان هیئت امنا تشکیل شده و این افراد به من اعتماد دارند .تعداد هیئت امنا ۱۱ نفر است که از جامعه حقوقدانان و بازاریان و افراد شناخته شده هستند.

البته به صورت موردی در جشن های گلریزان  وآزادی زندانیان هم فعالیت کرده ام وهر جا که نیازمندی معرفی شده سعی کرده ام تاکمک کنم .

آموزش ، پرورش ، کمک به توسعه صنایع دستی و فرهنگ سازی  چهار موردی است که اهداف این موسسه را تشکیل می دهد و در حال حاضر بر آموزش تاکید خاصی دارم و در این مرکز نیز بر آموزش همت کرده ایم و به دانش آموزان و دانش جویانی که نیاز به کمک آموزشی دارند کمک می کنیم.

فعالیت بنده درزمینه امور خیریه با اهداف مالی صورت نمی گیرد چرا که نیاز مالی ندارم و با اینکه می توانم با توسل به مجوز خیریه برخی سوء استفاده های مالی هم انجام دهم اما چون چشم داشتی دراین زمینه  ندارم سوء استفاده ای نمی کنم به عنوان مثال می توانم با مجوز خیریه تبلت وارد کنم و در بازار بدون پرداخت مالیات بفروشم و مشکل چندانی هم برایم پیش نیاید امااینکار را نمی کنم.

هدف ما این است که جامعه سازان آینده را آموزش دهیم و تنها به مدرک گرایی اکتفا نکنند بلکه آموزش عملی هم ببینند و به دنبال کارآفرینی هستم و تفکیک جنسیتی هم نداریم.

برگزاری کلاسهای روانشناسی برای خانمها و آقایان و تشکیل میزگرد برای خانواده ها  رادنبال می کنیم  در حقیقت محلی برای مهربانی و فعالیتهای بشر دوستانه تشکیل داده ایم و در این موسسه به روی همه باز است.

پرهیز از تک روی و همکاری با موسسات خیریه دیگر را دنبال می کنیم و با بیش از ۶۰ نفر مددجو همکاری داریم که اغلب در تبریز هستند.

برای فعالیتهای خیریه وابسته به کسی نیستم بلکه کمکها بیشتر از طریق خانواده خودم صورت می گیرد و فرزندانم از اروپا کمک مالی می کنند و به دنبال پس انداز مالی برای خودم نیستم بلکه هدفم این است که تا حد ممکن این مرکز را گسترش دهم و کودکان بیشتری را آموزش دهم تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند و منشاء خدمات به دیگران هم باشند.در حال حاضر ۲۰ نفر از دانشگاه تبریز در این موسسه ثبت نام کرده اند و مایل به آموزش به دیگران هستند و به دنبال توسعه کلاسهای آموزشی و سمینارهای مختلف هستم تا اطلاعات و آموزشها را به اشتراک بگذارم.

امیدم به آینده روشن است و معتقدم مسئولان و مردم هم با دیدن این فعالیتها حمایت وهمراهی خواهند کرد.

از دولت و مسئولان و هیچ کس انتظاری ندارم و در امور خیریه  وبشر دوستانه مبتنی بر توان خودم هستم و انتظاری هم از کسی ندارم بلکه اگر خودم دراین زمینه قدم گذاشته ام باید موفق عمل کنم.

 

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.