امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2635
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 22 جولای 2023 - 22:32 | 154 بازدید | ارسال توسط :

جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی برگزار گردید

با حضور مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی اداره راه و شهرسازی استان جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در محل این اداره کل برگزارگردید. به گزارش چالش روز به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهر سازی استان، این جلسه باحضور مدیر کل راه وشهرسازی، مدیر کل […]

با حضور مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی اداره راه و شهرسازی استان جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در محل این اداره کل برگزارگردید.

به گزارش چالش روز به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهر سازی استان، این جلسه باحضور مدیر کل راه وشهرسازی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، مدیر کل محترم راه آهن منطقه آذربایجان، مدیر کل فرودگاه های استان، مدیر کل هواشناسی استان، مدیر کل آزمایش فنی و مکانیک خاک استان، مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)دراستان، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند، مدیر بنادر ودریانوردی دریاچه ارومیه، سرپرست شعب بانک مسکن استان، مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت وتوسعه در استان، مجری محترم طرح های آزادراهی شمالغرب کشور، برگزار گردید.
در این جلسه امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان با اظهار اینکه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اقداماتی خوبی صورت گرفته افزود: افتتاح ۱۱ هزارو ۵۰۰ واحد مسکن در قالب طرح های نهضت ملی مسکن، ساختمان ثبت احوال، کتابخانه ستارخان و ایستگاه هواشناسی میانه را از دیگر طرح های آماده بهره برداری استان در این حوزه عنوان کرد.
وی افزود: یکی از مهمترین پروژه ها افتتاح و بهره برداری از راه آهن بستان آباد-خاوران کاهش ۴ ساعت از زمان سفر با قطار از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود است که در حال حاضر ۱۲ ساعت زمان می برد که این مسیر ریلی به طول ۴۴ کیلومتر با هدف کاهش ۱۱۴ کیلومتر از طول مسیر اتصال مرکز شمال غرب به شبکه ریلی با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان طراحی و اجرا شده بود و ارزش روز آن بیش از ۶ هزار میلیارد تومان می باشد
وی همچنین از استقرار میز خدمت راه و شهرسازی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان توسط این اداره کل خبر داد و گفت: برگزاری میز خدمت که به مدت سه روز با حضور معاونین و مدیران ارشد ملی برگزار گردید با اسقبال خوب شهروندان صورت گرفت.
بخشی زاده با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ درخواست در میز خدمت استان آذربایجان شرقی ثبت شده است افزود: مدیران در حوزه های شهرسازی، املاک، نهضت ملی مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرهای جدید، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بانک مسکن، بنیاد مسکن، نظام مهندسی، راه آهن، معاونت شهرسازی و معماری و بازآفرینی شهری متشکل از ۱۴ تیم در میز خدمت مستقر بودند.

سپس در ادامه اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: بیش از۲۰هزار میلیاردریال به طرحهای حوزه راهداری وحمل ونقل جاده ای درسفراخیررئیس جمهوروهیات دولت به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت.
وی افزود: این میزان اعتباربه پروژه های اجرای آسفالت، حذف ۷۵نقطه پرتصادف راههای استان، خط کشی و ارتقای ایمنی جاده ها، تکمیل پلهای دردست احداث شهرستانهای اهر، مراغه، آذرشهر، مرند، میانه، گردنه المجی کلیبروورودی کلیبر، تعمیرات پلهای بزرگ سطح استان، تکمیل پل شهرک سرمایه گذاری خارجی، تکمیل پل خروجی سردرود، تکمیل آزادراه تبریز – زنجان، تکمیل شش خطه نمودن آزادراه شهیدکسایی تبریز، تکمیل راه اصلی مرزی جلفا – خداآفرین، مرند-جلفا، مرند-ایواوغلی، محورمیانه-ترک و بهسازی راه های روستایی اختصاص یافته است.
علیزاده گفت: طرح مشارکتی تعریض بزرگراه شهید کسایی تبریز از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی تعریض باند شمالی بزرگراه شهید کسایی از مبدا پل دیزل آباد تا پل شهید یاغچیان به طول ۱۶ کیلومتر و عرض ۶ متر با هدف سه خطه کردن این باند و کاهش بار ترافیکی این مسیر اجرا می شود.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه اجرای این طرح با سرعت در حال انجام است، افزود: هم اکنون عملیات خاکی اجرای طرح تعریض این بزرگراه به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

در ادامه مدیر بنادر ودریانوردی دریاچه ارومیه ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل راه آهن بستان آباد- خاوران را نقطه عطفی از نظر طراحی و اجرا در بومی سازی و استفاده از تولیدات داخلی در احداث شبکه ریلی دانست و گفت: برای اولین بار تمامی ادوات زیرسازی و روسازی استفاده شده در این مسیر تولید داخل است که موجب کاهش ۶۰ درصد از هزینه ها شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.