امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1984
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 06 سپتامبر 2022 - 10:47 | 421 بازدید | ارسال توسط :

دانشمند تبریزی به دنبال معرفی تبریز به جهان

دانشمند جوان تبریزی ساکن اروپا تیم فوتبال تراکتور سازی را به عنوان پتانسیل معرفی بیشتر تبریز به جهان می داند. چالش روز، سید مرتضی داورپناه، فرزند سید حسن، متولد ۳۰ ام شهریور ماه ۱۳۶۵، در تبریز است که دوران ابتدایی را در دبستان دولتی نور سید الشهدا و دوران راهنمایی را در مدرسه نمونه دولتی […]

دانشمند  تبریزی به دنبال معرفی تبریز به جهان

دانشمند جوان تبریزی ساکن اروپا تیم فوتبال تراکتور سازی را به عنوان پتانسیل معرفی بیشتر تبریز به جهان می داند.
چالش روز، سید مرتضی داورپناه، فرزند سید حسن، متولد ۳۰ ام شهریور ماه ۱۳۶۵، در تبریز است که دوران ابتدایی را در دبستان دولتی نور سید الشهدا و دوران راهنمایی را در مدرسه نمونه دولتی شهید فهمیده و دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی را با معدل عالی در سال ۱۳۸۳ در دبیرستان فردوسی به پایان رساندوی که اکنون ساکن شهر بوداپست مجارستان است در گفتگو با چالش روز از اهداف خود در معرفی بیشتر تبریز می گوید
لطفا از تحصیلات عالیه خود در ایران و اروپا هم بگوئید؟
در سال ۱۳۸۴ با قبولی در آزمون کنکور سراسری ، در رشته مهندسی معدن دانشگاه صنعتی سهند تبریز شروع به تحصیل کردم. تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک سنگ در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۸ شروع و در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه صنعتی سهند تبریزبا موفقیت باتمام رساندم. موضوع پایان نامه کارشناسی در رابطه با تاثیر حفاری تونل های مترو تبریز بر روی نشست سطح زمین و جابجایی ساختمان های محدوده مورد مطالعه بود. نتایج حاصل از پایان نامه در ژورنال تخصصی مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به چاپ رسید. از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۵، در پروژهای صنعتی و معدنی مختلفی مشغول به کار شده و تجارب ارزنده ای را کسب کردم. در سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دولت مجارستان برای دوره دکترا در رشته مهندسی عمران از دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست شدم.

مدرک دکتری نیز دریافت کرده اید؟
تیر ماه ۱۴۰۱ با موفقیت و درجه عالی از رساله دکترا خود تحت عنوان “خصوصیات مکانیکی و فیزیکی سنگ ها با استفاده از روش های آزمایشگاهی و تحلیل های آماری” شدم. در طول دوران دکترا در کنفرانس های بین المللی متعددی شرکت کرده و موفق به چاپ مقالات بین المللی متعددی در زمینه مهندسی عمران تخصص ژئوتکنیک شدم. در حال حاضر به عنوان استاد مدعو در دانشگاه پچ مجارستان فعالیت دارم .

چه تعداد مقالات بین المللی چاپ شده دارید؟
حدود ۱۴ مقاله در مجلات معتبر جهانی ازبنده چاپ شده و در حدود ۱۳۵ مقاله بین المللی نیز به مقالات بنده استناد شده است.
برای آینده علمی خود چه برنامه ای دارید؟
و امیدوارم بزودی و پس از طی مراحل اداری در دانشگاه فنی مهندسی بوداپست مجارستان بعنوان عضو هیئت علمی مشغول به کار شوم.
برای شهر خود و تبریز چه برنامه ای دارید؟
امیدوارم بتوانم با لطف خداوند متعال عرصه های علم و دانش را در مقاطع بالاتر طی کرده و شخص مفیدی برای شهر خود بوده و فرهنگ و پتانسیل های غنی شهر خود را بعنوان سفیر فرهنگی درعرصه ها و جوامع بین المللی بشناسانم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.