امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3344
  پرینتخانه » ایران, سیاسی, ورزشی تاریخ انتشار : 25 دسامبر 2023 - 15:11 | 91 بازدید | ارسال توسط :

رکود فلج کننده درقطب صنعت وتولید کشور

رکود گسترده در بخشهای تولیدی استان وارد چندمین ماه خود شده است و تولید کنندگان حتی قادر به تامین حقوق کارکنان خود هم نیستند. صنعت خبرلری، آذربایجان شرقی یکی از بیشترین تعداد واحدهای صنعتی خرد و متوسط در کل کشور را دارد، واحدهای صنعتی که کارگرانی ۵ تا ۱۰۰ نفره دارند و به واسطه سرمایه […]

رکود فلج کننده درقطب صنعت وتولید کشور

رکود گسترده در بخشهای تولیدی استان وارد چندمین ماه خود شده است و تولید کنندگان حتی قادر به تامین حقوق کارکنان خود هم نیستند.
صنعت خبرلری، آذربایجان شرقی یکی از بیشترین تعداد واحدهای صنعتی خرد و متوسط در کل کشور را دارد، واحدهای صنعتی که کارگرانی ۵ تا ۱۰۰ نفره دارند و به واسطه سرمایه اندک در گردش به شدت از چالشهای اقتصادی و رکود در بازار متاثر می شوند.
رکود در بخشهای مختلف تولیدی استان هرچند مربوط به چند سال قبل است اما از نیمه دوم امسال رکودفلج کننده ای متوجه صنایع استان شده است، صنایعی که در حال حاضر نه تنها بازاری برای فروش محصولات خود پیدا نمی کنند،بلکه در بازار شب یلدا نیز نتوانستند برای اجناس تلنبار شده خود مشتری پیدا کنند.
خودداری بانکهای دولتی و خصوصی از اعطای تسهیلات، حتی تسهیلات با کارمزد بالا نیز مزید بر علت شده و اکنون واحدهای تولیدی کوچک استان در دو ماه مانده به پایان سال عملا امکان پرداخت حقوق و مزایای کارگران و عیدی آنان را هم ندارند.
تمایل مسئولان صنعتی و اقتصادی استان به ارائه اخبار مثبت و پرهیز از پرداختن به مشکلات واحدهای صنعتی و پاک کردن صورت مسئله نه تنها چاره کار نیست بلکه هر روز بر تعداد واحدهای صنعتی که مجبور به تعطیلی واحد خود می شوند یا فعالیت فصلی را انتخاب می کنند، افزوده می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.