امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1548
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 20 جولای 2021 - 13:04 | 959 بازدید | ارسال توسط :

مدیریت بحران حال خوشی ندارد

باسابقه ترین مدیر بحران کشور : توجه کافی به موضوع مدیریت بحران و راهکارهای علمی آن در کشور و به تبع آن در استان و تبریز صورت نمی گیرد و شورای شهر ششم زیر ساختها را تقویت کند. به گزارش چالش روز، پایان دوره پنچم شورای شهر و مدیریت شهری فعلی بهانه ای شد تا […]

باسابقه ترین مدیر بحران کشور : توجه کافی به موضوع مدیریت بحران و راهکارهای علمی آن در کشور و به تبع آن در استان و تبریز صورت نمی گیرد و شورای شهر ششم زیر ساختها را تقویت کند.

به گزارش چالش روز، پایان دوره پنچم شورای شهر و مدیریت شهری فعلی بهانه ای شد تا با یکی از قدیمی ترین مدیران بحران که وی را می توان باسابقه ترین مدیر بحران مجموعه شهرداریها در کل کشور قلمداد کرد داشته باشیم.

حسن نژاد دراین دیدار که در محل دفتر مدیریت بحران شهرداری تبریز صورت گرفت با اشاره به انتظارات خلاف واقع در مورد وظایف مدیریت بحران عنوان کرد: برخی خیال می کنند که مدیر بحران باید چکمه به پا به دنبال بازکردن جوی آب درزمان سیل و حوادث باشد در حالی که رسالت ما سیاستگذاری و تعیین خط مشی ها برای مقابله با بحران بوده و در زمان بحران نیز صحنه را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: برخی بحرانها مانند سیلی که چند ماه قبل در میدان فهمیده تبریز رخ داد، یک اتفاق کاملا پیش بینی نشده و حاد بود که موجب مشکلاتی برای شهروندان شد و مانند سیل اخیر اروپا که ناگهانی و گسترده بود امکان پیش بینی و پیشگیری گسترده وجود نداشت ولی در اغلب موارد برنامه ریزیهای زیر ساختی انجام شده مانع از خسارت به شهر شده است که نمونه آن طراحی کانالهای هدایت آبهای سطحی و آب باران است.

وی که با حدود ۱۸ سال مدیریت درزمینه بحران به عنوان باسابقه ترین مدیر بحران کشورشناخته می شود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه کافی به موضوع مدیریت بحران و راهکارهای علمی آن در کشور و به تبع آن در استان و تبریز صورت نمی گیرد و شورای شهر ششم زیر ساختها را تقویت کند.

وی با اشاره به دوره های آموزشی خاصی که در کشورهایی مانند ژاپن دیده است، عنوان کرد: حاظرم تمام آموخته های خود را در موضوع مدیریت بحران به کارشناسان و افرادی که مایل باشند منتقل کنم اما متاسفانه افراد و دستگاه های زیادی حاظر به یادگیری روشهای مدیریت بحران نیستند.

حسن نژاد با اشاره به فعالیتهای گسترده صورت گرفته در زمینه مدیریت بحران از تدوین شناسنامه های اجتماعی در تبریز خبر داد و گفت: با این شناسنامه امداد رسانی در زمان بحران بسیار آسانتر خواهد بود و شهروندان در زمان حادثه می توانند با این طرح نزدیکترین محل امن را برای خود پیدا کنند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.