امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2480
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 می 2023 - 14:44 | 228 بازدید | ارسال توسط :

منتظر کاهش سریع تورم نباشید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تورم انباشته از دهه‌های گذشته، ادامه داد: در سال‌های اخیر فشار تورم بر توده‌های مردم زیاد شده که کاهش سریع آن امکان پذیر نیست اما با مدیریت و افزایش تولید و بهره وری می‌توان آن را کنترل کرد. چالش روز،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار […]

منتظر کاهش سریع تورم نباشید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تورم انباشته از دهه‌های گذشته، ادامه داد: در سال‌های اخیر فشار تورم بر توده‌های مردم زیاد شده که کاهش سریع آن امکان پذیر نیست اما با مدیریت و افزایش تولید و بهره وری می‌توان آن را کنترل کرد.

اقتصاد آذربایجان شرقی از سال گذشته وارد دوران طلایی شده است

چالش روز،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتصاد استان از سال گذشته با هموار کردن مسیر و جهت‌دهی درست، وارد دوران طلایی شده است، گفت: بر اثر همین جهت‌دهی مناسب، فاصله‌ای که با استان‌های پیشتاز کشور در اقتصاد داشتیم هرروز کمتر می‌شود.

 محمد کلامی در جلسه تقدیر از اعضای فعال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار استان، گفت: آنچه سال گذشته در اقتصاد استان اتفاق افتاد گفتار درمانی و امیددهی بیهوده نبود، بلکه یک واقعیت عینی بود که در تاریخ درخشان آذربایجان اتفاق افتاد؛ چنان‌چه در حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی، تسهیلات، کار و اشتغال و صنعت مس جزو استان‌های برتر کشور بودیم و همه اینها نمونه‌هایی از پیشرفت استان در دو سال گذشته است.

وی افزود: پیگیری و تحقق استقلال مس سونگون و منتفع شدن استان از مزایای آن، یک جهش بزرگ در اقتصاد استان؛ هم به لحاظ معادن و هم اعتباراتی که وارد سیستم بانکی و مالیاتی شده، محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی و تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ بیش از میانگین کشوری عمل کردیم، گفت: آذربایجان شرقی در سال گذشته رتبه یک کشوری را در حوزه اشتغال به خود اختصاص داد که حاصل همکاری و تلاش دسته جمعی همه بخش‌های فعال در این حوزه بود.

کلامی افزود: استان به لحاظ دارا بودن سرمایه‌های انسانی و فناوری لایق قرار گرفتن در جایگاه اول اقتصاد کشور است که برای رسیدن به این جایگاه نیازمند همت و تلاش شبانه روزی هستیم و از عاملین یاس آفرینی، شایعه پراکنی و سنگ اندازی در حوزه اقتصاد نخواهیم ترسید.

وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی، نگاه سیاسی و آمارسازی نیست، ادامه داد: بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن در حوزه مس در حال اجرا بوده و همه اینها مصداق پیشرفت استان است.

کلامی با اشاره به اینکه با تلاش جسورانه تیم اقتصادی استان بسیاری از واحدهای راکد به چرخه فعالیت برگشتند، گفت: هر کاری که انجام می‌دهیم از خطا مصون نیست، اما آن چه اتفاق می‌افتد تلاش و همت دسته جمعی برای شکوفایی اقتصاد استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تورم انباشته از دهه‌های گذشته، ادامه داد: در سال‌های اخیر فشار تورم بر توده‌های مردم زیاد شده که کاهش سریع آن امکان پذیر نیست اما با مدیریت و افزایش تولید و بهره وری می‌توان آن را کنترل کرد.

وی از روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خواست تا عملکرد دستگاه‌ها را هنرمندانه منعکس کرده و تورهای خبری و اردوهای روایان پیشرفت را برای آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه‌های مختلف برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، گفتنی است در پایان این جلسه از فعالان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار استان تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.