امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2829
  پرینتخانه » ایران, سیاسی, ورزشی تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2023 - 17:18 | 137 بازدید | ارسال توسط :

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه

دانشگاه تبریز و دانشگاه فنی کارادنیز کشور ترکیه در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این تفاهم‌نامه همکاری به امضای دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه‌تبریز و پروفسور حمداله چوالچی، رئیس دانشگاه فنی کارادنیز کشور ترکیه رسید. رئیس دانشگاه‌تبریز، پیش از امضای این تفاهم‌نامه در […]

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه

دانشگاه تبریز و دانشگاه فنی کارادنیز کشور ترکیه در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این تفاهم‌نامه همکاری به امضای دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه‌تبریز و پروفسور حمداله چوالچی، رئیس دانشگاه فنی کارادنیز کشور ترکیه رسید.

رئیس دانشگاه‌تبریز، پیش از امضای این تفاهم‌نامه در نشست و گفت و گویی با رئیس دانشگاه فنی کارادنیز با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه تبریز در بخش‌های مختلف گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۲۶ تاسیس شده که بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه قدیمی ایران است و در حال حاضر با داشتن ۲۰ دانشکده، سه دانشکده اقماری، چهار قطب علمی، چندین پژوهشکده و آزمایشگاه مرکزی به عنوان یکی از دانشگاه های برتر ایران و جهان است.

دکتر صفر نصراله‌زاده در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز بزرگترین دانشگاه شمالغرب ایران و جزو ۱۴ دانشگاه بزرگ کشورمان است، افزود: بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این دانشجویان، دختر هستند؛ همچنین ۴۰ درصد دانشجویان نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به کسب علم و دانش هستند.

رئیس دانشگاه‌تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۳، رتبه ۷۰۱ تا ۸۰۰ جهان و رتبه ۴ تا ۷ ایران را بدست آورده است، تصریح کرد: در این رتبه بندی، ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند که رتبه دانشگاه تبریز نسبت به سال قبل ۲۰۰ رتبه بهبود یافته است.

به گفته وی، قرار گرفتن ۲۲ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان،  حضور ۲۵ عضو هیات علمی این دانشگاه در میان دانشمندان دو درصد برتر جهان و همچنین عضویت در اتحادیه های بزرگ بین المللی از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های بین المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز(KUNIB)  از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

دکتر نصراله زاده در ادامه برقراری ارتباط و توسعه علمی با کشورهای همسایه و به خصوص با کشورهای دوست و مسلمان را راهبرد جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و یادآور شد: دانشگاه تبریز هم با توجه به راهبرد و سیاست نظام و وزات عتف در همین مسیر در حرکت است و در راستای توسعه همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه و به ویژه با دانشگاه‌های کشور ترکیه است.

وی افزود: این توسعه همکاری های مشترک می تواند در قالب تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های مشترک، برگزاری دوره‌ها، کنفرانس‌ها، ایجاد گروه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، فرصت مطالعاتی و … باشد.

پروفسور حمداله چوالچی، رئیس دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تبریز گفت: سفر به شهر تبریز و حضور در این دانشگاه بیشتر به منظور توسعه همکاری‌های علمی مشترک و امضای تفاهم نامه همکاری است.

وی با معرفی دانشگاه فنی کارادنیز گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۱۲ دانشکده و ۳۲ هزار دانشجو دارد که از این تعداد ۱۲ درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی کارادنیز در ادامه تاکید کرد: این دانشگاه نیز آماده هر گونه توسعه همکاری‌های علمی از جمله برپایی دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفرانس‌های مختلف و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه تبریز است.

دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر با بیش از۲۰۰ دانشگاه معتبر دنیا تفاهم‌نامه همکاری مشترک دارد که بیشترین تعداد آن با دانشگاه‌های کشور ترکیه است و برنامه‌ریزی برای عملیاتی‌سازی آنها در حال پیگیری است.

به گفته وی تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تبریز و دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه بیشتر به منظور گسترش همکاری‌های بین‌المللی، تبادل دانش و تجربیات علمی و آموزشی و فراهم آوردن ارتباطات در حوزه‌های مختلف از قبیل برگزاری رویدادهای مشترک، تبادل استاد و دانشجو، راه اندازی مجلات علمی مشترک  به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.