امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2857
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2023 - 21:29 | 92 بازدید | ارسال توسط :

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲ با حضور جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی استان حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور […]

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲ با حضور جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی استان حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲ با حضور جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این همایش با تاکید بر اینکه نیروی انسانی کارآمد در یک کشور جزء سرمایه‌های ارزشمند آن کشور به‌شمار می‌آید گفت: کشورهای توسعه یافته از سرمایه انسانی، بیش از سرمایه فیزیکی بهره دارند. سرمایه انسانی درصد بالایی از نقش اول ثروت‌آفرینی در این کشورها، را به خود اختصاص داده است.  وی افزود: دانش و آگاهی عمومی، رکن اصلی توسعه و نظام آموزشی و هم گذرگاه نیل به دانایی ملی به‌شمار می‌آید و جامعه زمانی به اهداف خود دست می‌یابد که از طریق توسعه انسانی مسیر خود را هموار کند.

اسد بابایی با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی در راستای گسترش عدالت اجتماعی، آموزشی و فرهنگی اظهار داشت: کتابخانه عمومی پل ارتباطی میان آموزه های درسی و توسعه فکری از طریق مطالعه در میان جوانان و نوجوانان به شمار آمده و سکوی پرش برای رسیدن به آینده مملو از آگاهی و دانایی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موج رسانه ای دشمن برای سیاه جلوه دادن وضعیت کشور، مانور رسانه ای برای مهاجرت نخبگان را در راستای ناامیدسازی عمومی دانست. بابایی ضمن آرزوی موفقیت برای اعضایی که در ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه های برتر شده اند ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های عمومی استان در سال های آینده شاهد پیروزی های بزرگتر توسط اعضای فرهیخته کتابخانه های عمومی استان باشیم.

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲

جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش ضمن تبریک به حائزین رتبه های برتر کنکور سراسری از آذربایجان شرقی گفت: افرادی که امروز برای تقدیر از آنها گرد آمدیم یک ویژگی مهم دارند و آن استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی مانند کتابخانه است از این جهت وجود کتابخانه های عمومی در سراسر استان غنیمت بوده و تلاش ایثارگونه کتابداران که در حتی کم برخورداترین مناطق چراغ علم، فرهنگ و آگاهی را افروخته اند شایسته تقدیر است.

ذاکری با اشاره به تاریخچه کوتاهی از نحوه شکل گیری و اهداف دانشگاه اظهار داشت: در نسل اول دانشگاه ها تمرکز فقط برای آموزش بود و هدف آن فقط ارتقای سطح سواد تخصصی افراد که می توان گفت نسل اول دانشگاه ها ادامه دهنده و تکمیل کننده آموزش های صورت گرفته در دوران متوسطه بود تا اینکه با گسترش فناوری و ارتباطات و نیاز به اشتراک گذاری دانش نسل دوم دانشگاه ها که دانشگاه های پژوهش محور بودند شکل گرفت. اما نسل امروزی دانشگاه ها، دانشگاه های جامعه محور می باشند به این معنی که دانشگاه برتر و مفید برای جامعه، دانشگاهی است که محل نوآوری و پیشرفت و توسعه فردی و اجتماعی باشد. دانشجوی ممتاز نیز در دانشگاه های نسل سوم فردی است که علاوه بر توسعه دانش خود با کارآفرینی باعث توسعه جامعه گردد.

همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۲

ارائه سخنرانی روانشناسی با موضوع نقش مطالعه غیردرسی در موفقیت علمی توسط سینا باقرپور دکترای روانشناسی، بخش دیگری از این همایش بود.

گفتنی است در این همایش از ۲۶ عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ حائز رتبه زیر هزار شده بودند با اهدای لوج سپاس تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.