امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1187
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 12 آوریل 2021 - 13:26 | 975 بازدید | ارسال توسط :

واکسن کرونادر بازار سیاه

ناصر خسرو انگار یک سیاره دیگر است. در روزهایی که واکسن کرونا به صورت قطره چکانی وارد می‌شود، بعضی از دلالان واکسن کرونا را با قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان می‌فروشند تا تجارت سیاه در این بازار غیرقانونی دارو شروع شود. به گزارش کاماپرس، اینجا همیشه دارو هست. داروهایی نایابی که به سختی در […]

واکسن کرونادر بازار سیاه

ناصر خسرو انگار یک سیاره دیگر است. در روزهایی که واکسن کرونا به صورت قطره چکانی وارد می‌شود، بعضی از دلالان واکسن کرونا را با قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان می‌فروشند تا تجارت سیاه در این بازار غیرقانونی دارو شروع شود.

به گزارش کاماپرس، اینجا همیشه دارو هست. داروهایی نایابی که به سختی در داروخانه های تخصصی پیدا می شود در ناصر خسرو پیدا می شود، البته با اختلاف قیمت نجومی. در روزهایی که کل ایران در وضعیت قرمز کرونایی است و به گفته نمکی وزیر بهداشت ممکن است به وضعیت سیاه هم برسد، تجارت سیاه در ناصر خسرو شروع شده است.

واکسن کرونا فقط برای کادر درمان و گروهی از بیماران خاص و اشخاصی که در شغلهای پرخطر هستند ، تزریق شده ، البته هنوز این لیست کامل نشده و خیلی از اعضای کادر درمان در نوبت تزریق واکسن هستند. با این حال شرایط ناصر خسرو کمی متفاوت است. اینجا نیاز به صف و ثبت نام در لیست واکسن نیست، اینجا فقط باید بالای ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پول همراهت باشد.

واکسن هست، اما ۶۰ میلیون تومان

دلالان ناصر خسرو برای هر واکسن کرونا بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان می خواهند. به گفته آنها واکسن کرونا خیلی سخت پیدا می شود به همین دلیل قیمت این واکسن خیلی گران از آب در می آید. یکی از دلالان می گوید :« اینجا که واکسن نیست. باید زنگ بزنم به رابطم توی بیمارستان. او باید واکسن را بیاورد.»

بعضی از دلالان ناصر خسرو هم برای دو هفته دیگر قول می دهند: الان تو بازار موجود نیست. آن وقت هم شاید باشد. قیمتش ۴۵ تا ۴۶ میلیون تومان است. اما الان اگر کسی بگوید واکسن دارد دروغ گفته است. یا آب مقطر دستت می‌دهند یا بیعانه می‌گیرند و غیب می‌شوند.»
البته این دلالان برای کسانی که نمی توانند این مبلغ را بپردازند یک آدرس دیگر دارند. اینکه واکسن را از بیمارستانهای دولتی پیدا کنید،‌البته باید آشنا داشته باشید.

خارج از لیست بیمارستان می توان واکسن گرفت؟

روز گذشته دبیر کل خانه پرستار کشور با بیان اینکه در ۱۰ روز اخیر بیش از پنج پرستار جان خود را از دست داده اند گفت: حدود ۳۰ درصد از پرستاران واکسینه کرونا شدند. واکسن‌های کرونا به صاحبان اصلی خود نرسیده بلکه از کانال‌هایی توزیع شده که به افرای غیراز کادر درمانی رسیده است.
بعضی از دلالان ناصر خسرو هم آدرس بیمارستانها را می دهند. اینکه اگر آشنا داشته باشید خیلی سریع کارتان راه می افتد.

اما روند تزریق واکسن کرونا چگونه است و آیا واقعا خارج از لیست می‌توان واکسن کرونا گرفت؟ م.ش پزشک بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های دولتی است. او به تجارت‌نیوز می‌گوید خودش و همکارانش دو دوز واکسن کرونا را گرفته‌اند. واکسن روسی. اما زمانی که برای تزریق دوز دوم رفته‌اند دو سه نفر غریبه در صف تزریق بوده‌اند. مطمئن است که کادر درمان نبوده‌اند.

پزشک یکی دیگر از بیمارستان‌ها نیز می‌گوید در بیمارستان ما کادر بخش کرونا دو دوز واکسن را گرفتند. اما درست در وسط تعطیلات نوروز برای تزریق دوز اول به بعضی از همکاران ما زنگ زدند. خیلی‌ها سفر بودند و نتوانستند دوز دوم را بگیرند.

او می‌گوید بسته‌های واکسن ۵ تایی است و وقتی یک بسته را وارد دمای محیط می‌کنی باید سریعا آن را تزریق کنی. احتمالا واکسن آنهایی که نبوده‌اند را به فرد دیگری داده‌اند. چون زمانی که ما برای تزریق دوز دوم رفتیم، متوجه شدیم افرادی که از همکاران ما نبودند دوز اول را دریافت می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.