امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1184
  پرینتخانه » اجتماعی, یادداشت تاریخ انتشار : 11 آوریل 2021 - 19:53 | 944 بازدید | ارسال توسط :

آنان که ما را ناامید کردند،همه بودند

بحران کرونا و بیماری کوئید ۱۹ مطلبی نیست که بتوان از آن بدون تعقل رد شد و برای مقابله با آن از راههای سطحی استفاده کرد. ویروس کرونا ، مدیریتی همه جانبه و محکم را می طلبد که با این مدیریت کامل در عرض چند هفته کنترل میشود و بالعکس اگر این مدیریت کامل و […]

بحران کرونا و بیماری کوئید ۱۹ مطلبی نیست که بتوان از آن بدون تعقل رد شد و برای مقابله با آن از راههای سطحی استفاده کرد.
ویروس کرونا ، مدیریتی همه جانبه و محکم را می طلبد که با این مدیریت کامل در عرض چند هفته کنترل میشود و بالعکس اگر این مدیریت کامل و همه جانبه نباشد، افسار گسیخته می شود.
قیاس آمار نسبتا ثابت مبتلایان و فوتیهای کرونا قبل عید با آمار ۲۰ روز بعد از عید ، واقعا وحشتناک بوده، به گونه ای که این در آمار ابتلا ، هر روز یک رکورد جدید ثبت می شود و اعلام می کنیم که بایستی بیمارستان صحرایی برپا کنیم و آماده باش کامل برای کنترل داشته باشیم، اما این اسب وحشی کرونا ، بسیار لجام گسیخته تر از این است که بتوان سریع آن را کنترل کرد.
اگر نگاهی کوتاه به این آمار داشته باشیم و گوش شنوائی به سخنان این ویروس بدهیم به ما اینگونه بیان می کند که مسئولی که می بایست در ایام عید مدیریت صحیح انجام میداد و رفت و آمد مردم را بنا به سنت ایام نوروز کم میکرد و اگر مردمی که پس از سالی ، باز دندون رو جیگر می گذاشت تا بلکه مسافرت و دید و بازدید را حذف کند.
و اگر مسئولی که موظف به تهیه ارزاق مردم است، مدیریتی صحیح در پخش این ملزومات عمومی و ضروری مردم میکرد ، امروز بار دیگر شاهد افزایش بی رویه مبتلایان و بدنبالش افزایش فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا نمی شدیم.
اکنون بعد از ۱۴ ماه تلاش بی وقفه کادر درمان و تحمل بالاترین سختی کار و ناملایمتی ها از هر سو، دوباره به مقطعی از بحران رسیدیم که با تنی رنجور و فشار عصبی مضاعف بایستی هم در مقابل این بیماری ایستاد و هم این سو مدیریت ها را نظاره کرد.

یادداشت : حبیب حسینقلی زاده ، فعال رسانه ای، خبرنگار ، کارشناس فوریت های پزشکی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.