امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1646
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2021 - 11:03 | 723 بازدید | ارسال توسط :

واکسیناسیون کامل ۶۰ درصدی در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۸۰ درصد شهروندان آذربایجان شرقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۶۰درصد نیز دوز اول و دوم را دریافت کرده اند. سید مرتضی احمدپور- خبرنگار خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در دو سال اخیر بیش از همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مورد […]

واکسیناسیون کامل ۶۰ درصدی در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۸۰ درصد شهروندان آذربایجان شرقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۶۰درصد نیز دوز اول و دوم را دریافت کرده اند.
سید مرتضی احمدپور- خبرنگار
خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در دو سال اخیر بیش از همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مورد توجه بوده است و در آذربایجان شرقی نیز این دانشگاه علاوه بر استان به استانهای همجوار نیز خدمات ارائه داده است. در روزهای اخیر تغییراتی در ریاست این دانشگاه به وجود آمده و به دنبال آن معاونین و مسئولیتهای مدیریتی این دانشگاه نیز دستخوش تغییراتی شده اند. بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با همشهری به بیان برنامه های پیش رو و آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخته است.
وی با بیان اینکه رسانه هاو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هدف مشترکی در ارتقاء سلامت شهروندان دارند،گفت: امیدواریم در رسیدن به این نقطه مشترک بتوانیم با رسانه ها همکاری خوبی داشته باشیم و بر همین اساس شفافیت اطلاع رسانی با رسانه ها و مردم در اولویت کار دانشگاه خواهد بود.
نقی پور با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و کادر درمان در استان گفت: اهمیت به نیروی انسانی و تقویت و کرامت آنان همچنین مشورت گرفتن از آنان اولویت دانشگاه خواهد بود چرا که بدون نیروی انسانی متخصص رسیدن به موفقیت و اهداف مورد نظر ممکن نیست.
این مسئول با تاکید بر حق اظهار نظر روسای دانشکده های علوم پزشکی تبریز و پرهیز از تک صدایی در مدیریت دانشگاه یادآور شد: باید در جلسات حق صحبت و اظهار نظر به نخبگان و پزشکان و روسای دانشکده ها بدهیم تا آنان بتوانند ایرادات و اشکالات مدیریتی را بیان کرده و بر همین اساس جلسات مستمر با نخبگان ، اساتید، پیشکسوت ها و پرسنل خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: یکی از استراتژی های دانشگاه تقویت مدیریت فرهنگی علوم پزشکی است به این معنی که با دانشجویان دوستی و رفاقت ایجاد شود و بر همین اساس در اولین هفته آغاز به کار مدیریت جدید از خوابگاه های دانشجویی بازدید و به مشکلات آنان رسیدگی شد.
وی افزود: هر سه ماه یکبار ارائه گزارش واحدی به وزیر محترم بهداشت و درمان ، نمایندگان مجلس ، مسئولان استان ، امام جمعه و رسانه ها خواهم داشت و بدون هرگونه مخفی کاری گزارش یکسانی ارائه می شود چرا که دانستن حق مردم است و اطلاع آنان از شرایط زمینه را برای مدیریت بهتر و جلب همراهی مردم فراهم می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزتاکید کرد: انتقاد پذیری باید در دانشگاه حاکم شود، البته نقدی به گذشته نداریم چرا که مسئولان قبلی دانشگاه هم تلاش خود را کرده اند و ما هم باید کارهای صحیح آنها را ادامه دهیم و با پرهیز از سیاست زدگی برنامه های کاربردی را تداوم داده و برنامه های جدید هم ارائه دهیم در این مسیر از انتقادهای پرسنل ، اساتید و دانشجویان همچنین مردم و رسانه ها بهره خواهیم برد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: دو شهر مرند و جلفا همچنان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و اقدامی که در روزهای اخیر انجام شده جلوگیری از قرمز شدن شهرهای دیگر استان با تدابیر ویژه بهداشتی است و امیدواریم شرایط استان بهتر شود.
نقی پور بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ نفر بستری کرونایی در استان داریم که ۱۴۹ نفر آنان کرونایی جدید هستند و ۱۴۵ نفر نیز در شبانه روز گذشته از بیمارستان مرخص شده اند.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۵ نفر فوتی داشته ایم و از ۲۲۹۷ نفر تست کرونا گرفته شده که ۵۹۷نفر کرونای مثبت بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۸۰ درصد شهروندان آذربایجان شرقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۶۰درصد نیز دوز اول و دوم را دریافت کرده اند.
وی تاکید کرد: روند کرونا در استان حالت افزایشی محسوسی ندارد و البته کاهشی هم نیست اما توانسته ایم روند را تقریبا ثابت نگه داریم و امیدواریم به طرف کاهش درگیری کرونا حرکت کنیم که در این مسیر رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و واکسن زدن بیشتر شهروندان ضروری است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.