امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3467
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 فوریه 2024 - 15:25 | 68 بازدید | ارسال توسط :

پرداخت یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری و ودیعه مسکنکمیته امداد به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در هیچ نوع خدمت کمیته امداد پشت نوبتی نداریم، گفت: وظیفه داریم همواره افراد نیازمند جامعه را شناسایی کرده و حمایت کنیم بر همین اساس از معتمدین محلات و روستاها خواستاریم افراد زیر دهک سه و بدون بیمه را به ما معرفی کنند. غلامعلی ملامهدی روز […]

پرداخت یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری و ودیعه مسکنکمیته امداد به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در هیچ نوع خدمت کمیته امداد پشت نوبتی نداریم، گفت: وظیفه داریم همواره افراد نیازمند جامعه را شناسایی کرده و حمایت کنیم بر همین اساس از معتمدین محلات و روستاها خواستاریم افراد زیر دهک سه و بدون بیمه را به ما معرفی کنند.

غلامعلی ملامهدی روز شنبه ۱۴ بهمن ماه، در نشست خبری، با اشاره به اهمیت تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب ۱۴ اسفند در عرض ۲۲ روز حضرت امام(ره) دستور فرمودند تا کمیته امداد برای حل مشکل نیازمندان کشور تاسیس شود که این امر نشان از اهمیت نظام به رفع مشکلات قشر نیازمند بود.

وی با اشاره به بخشی از وظایف کمیته امداد آذربایجان شرقی، تشریح کرد: نزدیک به ۸۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و نزدیک به ۶۵ هزار خانواده از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند، طی ۱۰ ماه گذشته، ۶۷۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اهدای جهیزیه توسط کمیته امداد استان به نوعروسان، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته، ۶۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۲ میلیارد تومان به نوعروسان استان اهدا شده است، در دهه فجر روز سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۰۰ سری جهیزیه نیز با هم افزایی سپاه عاشورا،۲۴۰ سری جهیزیه از طریق مراکز نیکوکاری به نو عروسان اهدا می‌شود، روز جمعه همزمان با عید مبعث نیز ۲۰۰ سری جهیزیه از جلوی مصلای تبریز به شهرستان ها برای نو عروسان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۷۰ نوعروس برای دریافت جهیزیه پشت نوبت داریم که امیدواریم تا نیمه شعبان جهیزیه این عزیزان را تهیه و تحویل دهیم تا نوعروسان به خانه بخت بروند.
پرداخت یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری و ودیعه مسکن

وی در رابطه با وام کارگشایی و ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان، تشریح کرد: در این راستا به مددجویان تحت پوشش ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به عنوان وام ضروری حمایت و ودیعه مسکن اعطا شده است، همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی ضروری آکبند از جمله یخچال، بخاری، آبگرمکن، کولر نیز به ارزش ۱۷ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا شده است، به ۶۰۰ خانواده نیز انشعاب آب، برق و گاز به صورت رایگان ارائه شده است.

ملامهدی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته ۴۷ هزار نفر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد به ارزش ۹۰ میلیارد ریال خدمات درمانی دریافت کردند، گفت: نزدیک به ۵ میلیارد تومان نیز جهت کمک به ۱۵۰۰ نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است، همچنین ۲ میلیارد تومان به بانوان نیازمند و بارداری که در برخی روستاها دچار سوءتغذیه هستند جهت کمک هزینه برای خرید مایحتاج غذایی و بخش بیمه پرداخت شده است‌.

وی با اشاره به برخورداری ۱۹۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بیمه تامین اجتماعی، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته حدود ۹ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان حق بیمه پرداخت کردیم تا افراد در سن کهولت از بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه امسال در سفر ریاست جمهوری، دولت ۲۸ میلیارد تومان جهت رسیدگی به نامه های ضروری اختصاص داد، افزود: ۱۴ هزار و ۳۳۰ نامه برای بررسی به کمیته امداد استان واگذار شد که تاکنون مبلغ مذکور برای تمامی نامه‌ها واریز شده است.
۱۰۰ باب مسکن آماده ی تحویل به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال جاری

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت اصلی کمیته امداد توانمند سازی افراد است، گفت: توانمندسازی در اشتغال و مسکن، بحث فرهنگی و بحث حقوقی است، امسال کمیته امداد در بحث مسکن نزدیک به ۱۰۰۰ مسکن را در حاشیه و روستاها احداث می کند و این واحدها تا پایان سال به نیازمندان تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: امسال نزدیک به ۵ میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت توسط شرکت گاز برای لوله کشی گاز در مناطق محروم اعتبار پرداخت شده است.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد و برخی دستگاه‌ها جهت کمک رسانی به اهالی یکی از روستاهای محروم استان، گفت: روستای پشتاب یکی از روستاهای محروم استان است که نزدیک به ۵۰ خانواده در این روستا زندگی می‌کنند امسال با همکاری شرکت گاز به این روستا لوله کشی گاز انجام شد و ۲۲ مسکن نیز در این روستا به بهره برداری رسید، در پشت بام خانه‌های این روستا جهت کمک به اشتغالزایی اهالی پنل خورشیدی نصب کردیم، تمامی این اقدامات نشان از همت سازمان ها با یکدیگر است اگر دستگاه‌ها با همدیگر همکاری کنند هیچ مشکلی حل نشده باقی نمی ماند.

ملامهدی با بیان اینکه کمیته امداد در رابطه با ایجاد شغل و فرصت‌های شغلی جزو نهادهای برتر است، گفت: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر توسط کمیته امداد فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به جمع آوری ۳۹ میلیارد تومان صدقه در استان طی ۱۰ ماه گذشته، گفت: رقم نهایی برای سال جاری ۴۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است. بعضا مطرح می شود که پول های کمیته امداد به سایر کشورها فرستاده می شود در حالیکه خدا را شاهدیم مبلغی از استان حتی به استان همجوار نیز فرستاده نشده است چه برسد به سایر کشورها.
رسالت کمیته امداد ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه‌ست

وی با بیان اینکه رسالت کمیته امداد، احیا و ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه است، گفت: در بحث ذکات نیز به صورت شفاف مطرح می کنیم که شورای زکات متعلق به کمیته امداد نیست، کمیته امداد فقط دبیر آن است، از درآمد یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریالی استان از این محل در سال جاری تنها ۸۰ میلیارد ریال در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد.
وجود ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم در استان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایتام در قالب طرح اکرام تحت حمایت ۶۷ هزار حامی قرار دارند، گفت: نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان در طرح ایتام برای کمک رسانی به ایتام جمع آوری شده است، همچنین نزدیک به ۳۲۳ مرکز نیکوکاری داریم که امسال این افراد خیر در محلات مختلف جمع شده و با جمع آوری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در آمد به نیازمندان منطقه کمک رسانی کردند.
چقدر پول می‌دهید تا دست از گدایی برداریم؟!

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در خصوص وجود تعدادی از متکدیان غیربومی در برخی خیابان‌های سطح شهر تبریز که به نام تبریز بی گدا لطمه وارد می‌کنند، تشریح کرد: متکدیانی که در ترمینال یا برخی نقاط شهر مشاهده می‌کنیم همگی غیربومی هستند که حتی درآمد برخی از آن‌ها به ۱۵ یا ۲۰ میلیون در روز می‌رسد، بعد از جمع آوری و دستگیری به ما می‌گویند روزانه چه مقدار پول می دهید تا دست از گدایی برداریم؟!

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.