امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3169
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2023 - 20:01 | 111 بازدید | ارسال توسط :

پساب نیروگاه هسته ای ارمنستان کنترل شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی گفت: نیروگاه متسامور ارمنستان بسیار ایمن و امن است و وجود این کارخانه در ۱۱۰ کیلومتری ایران، دلیل ایجاد این قرارگاه نیست. اگر این کارخانه امن نبود اولین ضربه‌اش به خود مردم ارمنستان می‌خورد و این کارخانه زیر نظر آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز است و حتی پساب این کارخانه نیز کنترل شده […]

پساب نیروگاه هسته ای ارمنستان کنترل شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی گفت: نیروگاه متسامور ارمنستان بسیار ایمن و امن است و وجود این کارخانه در ۱۱۰ کیلومتری ایران، دلیل ایجاد این قرارگاه نیست. اگر این کارخانه امن نبود اولین ضربه‌اش به خود مردم ارمنستان می‌خورد و این کارخانه زیر نظر آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز است و حتی پساب این کارخانه نیز کنترل شده است.

محمد بیگ، مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اشاره به شناخت خبرنگاران به حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: در نشست خبری سال پیش مقرر شد تا بین موضوع برای آموزش پدافند غیرعامل باشد ولی تا همین الان این امر از سوی رسانه‌ها محقق نشده و فقط یک جلسه با حضور تعداد کمی از خبرنگاران برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: ما همچنان این آمادگی را داریم تا برای خبرنگاران دوره آموزشی برگزار کنیم.

وی با تشریح عملکرد این مجموعه، گفت: پدافند غیرعامل در یک سال اخیر جزو معاونت امنیتی قرار گرفته است و این مجموعه در یک سال گذشته جزو اداره کل‌های برتر انتخاب شده است. (استان فعال و برتر در حوزه پدافندغیرعامل انتخاب شده‌ایم).

بیگ بیان داشت: تمام دستگاه‌های استان دست به دست داده تا یک تحولی در استان ایجاد کنند و این برتری به خاطر همین همدلی و همکاری است که کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۵ قرارگاه و ۱۱ کارگروه فعالیت می‌کنیم، گفت: دبیرخانه اصلی این قرارگاه‌ها اداره کل پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ۱۱ کارگروه تخصصی در این قرارگاه‌ها فعالیت‌ می‌کنند که تمام دستگاه‌ها در زیرمجموعه این کارگروه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر آن است تا چالش‌های استان به صورت هدف‌گرا و عمل‌گرا در این کارگروه‎‌ها مطرح شود؛ دستورات قرارگاه به صورت علمی تبیین شده است تا یک چالشی از چالش‌های استان به صورت علمی رفع شود.

بیگ گفت: هیچ کدام از جلسات کارگروه‌ها صرفا روی کاغذ نمانده است.

وی به ایجاد قراراگاه پرتوی اشاره کرد و گفت: نیروگاه متسامور ارمنستان بسیار ایمن و امن است و وجود این کارخانه در ۱۱۰ کیلومتری ایران، دلیل ایجاد این قرارگاه نیست. اگر این کارخانه امن نبود اولین ضربه‌اش به خود مردم ارمنستان می‌خورد و این کارخانه زیر نظر آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز است و حتی پساب این کارخانه نیز کنترل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی ادامه داد: وجود هر گونه مشکلات در منطقه رود ارس یکی از دغدغه‌های ماست و اجازه نمی‌دهیم مشکلی از سوی آن سوی مرز به کشور ما وارد شود.

وی گفت: جلسات آموزش روش‌های کاربردهای پرتوها برای نیروهای امداد استان برگزار کردیم؛ در این جلسه خود امدادگران اذعان داشتند که ما با تهدیدات زیاد روزمره اصلا اطلاع نداشتیم.

بیگ افزود: برای مثال یک امدادگر می‌تواند ابتدا یک منطقه آلوده را از طریق اورژانس پرتوی رفع آلودگی کند و سپس اقدام به امداد کند.

وی هفت حوزه تخصصی در حوزه زیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته دستور رفع آلودگی رود ارس انجام گرفت به طوریکه در حال حاضر این موضوع با پیگیری‌های جدی در استان به دستور ملی و دستور شخص ریاست جمهوری رسیده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: سازمان حفاظت محیط زیست یک جلسه مشترک بین دو کشور برگزار شده است و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در همه جلسات این موضوع را مطرح کرده‌اند.

تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی

وی با اشاره به قرارگاه پدافندشیمیایی، گفت: جامعه هدف ما امدادگران بودند که برای همه این عزیزان در سه روز جلسه آموزشی برگزار شد؛ در این حوزه شرکت‌هایی که با صنایع شیمیایی در ارتباط هستند نیز احصا شد زیرا شاید یک کارخانه محدود شیمیایی یک مرکز خطرناک باشد.

بیگ بیان داشت: در حال حاضر اگر مدیرعامل یک مرکز شیمیایی با پدافندغیرعامل همکاری نداشته باشد بلافاصله استاندار آذربایجان‌شرقی برخوردات لازم را خواهد کرد.

وی گفت: قرارگاه پدافند سایبری یک تیم رصد و پایش ایجاد کرده است و هر هفته در حال بررسی و پایش امنیت مردم و مسائل مربوط به آن هستند.

۹۶ درصد امنیت سایبری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امسال از امنیت سایبری بالای ۹۶ درصد برخوردار هستیم و با اینکه جزو استان‌های مورد حمله در ماه‌های اخیر بودیم ولی هیچ خسارتی وارد نشده است.

وی گفت: اخیرا یک ویروسی به دستگاه‌های اجرایی وارد شده بود ولی در سریع‌ترین زمان رفع آسیب شد و هیچ آسیبی وارد نشد.

بیگ بیان داشت: در اغتشاشات سال گذشته میانگین سنی شرکت‌کنندگان ۱۳ تا ۲۱ سال بود و این نشان از این دارد که ما هنوز به فرهنگسازی نرسیده‌ایم از این‌رو یک قرارگاه مردم محور را تشکیل دادیم تا با تبیین موضوع و احصای مشکلات استان کارهایی در راستای امنیت و آسایش کشور انجام دهیم.

وی یادآور شد: در بررسی اخیر به موضوع صف نانوایی‌ها و نارضایتی مردم در صف نان پرداختیم و در این راستا با دستگاه‌ها مربوطه جلساتی داشتیم.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.