کارشناس حمل ونقل و ترافیک: مدیریت شهری تبریز تصمیم گرفته است پیاده راه ها را باوجود قفل های سنگین بر ترافیک شهری بازهم توسعه دهد.
حمید پارسافر در گفتگو با چالش روز با اشاره به برنامه شهرداری تبریز برای ایجاد پیاده راه جمهوری در سال آتی گفت: ایجاد این پیاده راه حدود دو دهه قبل هم مطرح بود اما به علت غیر کارشناسی بودن در مرحله اجرا متوقف شد.
وی ادامه داد: هیچ منطقی برای توسعه لجام گسیخته این پیاده راه ها وجود ندارد و با وجود ایجاد ترافیک بسیار سنگین در اطراف این پیاده راه ها حتی خیابانهای همجوار بازهم اصرار به توسعه این مسیرها وجود دارد.
این کارشناس حمل و نقل بیان کرد: نه تنها در مرکز شهر بلکه در مناطق دیگر مانند ولیعصر و باغمیشه ترافیک های سنگینی وجود دارد که ناشی از این پیاده راه ها است چرا که معبر بسیار کوچکی برای عبور خودروها باز میشود که جوابگوی ترافیک نیست‌
پارسافر تصریح کرد: توسعه پیاده راه ها برگرفته از الگوی شهرهای بزرگی چون پاریس است اما دراین شهرها مراکز خدمات عمومی در خارج از محدوه های ترافیکی است و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی نیاز به خودرو شخصی را از بین برده است.
وی یادآور شد: تنها پیاده راه موفق در تبریز پیاده راه تربیت است و تعمیم دادن دهها خیابان به این طرح اشتباه محض مدیریت شهری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *