امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1529
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 10 جولای 2021 - 10:50 | 910 بازدید | ارسال توسط :
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خبر داد :

آغاز ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان

به گزارش چالش روز به نقل از  ترویج سوادآموزی استان آذربایجان شرقی معاون سواد آموزی استان با اعلام خبر آغاز ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان گفت : ثبت نام و کلاس گذاری دوره تحکیم از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. وی افزود […]

به گزارش چالش روز به نقل از  ترویج سوادآموزی استان آذربایجان شرقی معاون سواد آموزی استان با اعلام خبر آغاز ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان گفت : ثبت نام و کلاس گذاری دوره تحکیم از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود : کلاس‌‌گذاری دوره سوادآموزی نیز از ابتدای مرداد ماه تا ۱۵ دی ماه و دوره انتقال نیز از شهریور ماه تا پایان آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد.

معاون سوادآموزی استان خاطرنشان کرد : کلاس های دوره ی سوادآموزی در بازه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال خواهد بود و طبق قانون تنها ۵ درصد از حجم ابلاغی استان به افراد بالای ۴۹ سال اختصاص خواهد یافت.

صادقی در ادامه اظهار داشت : طرح های زیادی در سوادآموزی استان در حال اجرا می باشد که می‌توان به آموزش عملی نماز ، خواندن با خانواده ، حلقه های کتابخوانی ، رایانه ، زنان و دختران عشایری و … اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه همه طرح های از آثار مثبتی در کلاس های سوادآموزی داشته اند افزود : طرح آموزش عملی نماز یکی از طرح های موفق و کاربردی سوادآموزی می باشد که در همه کلاس ها اجرا می شود و سوادآموزان با احکام و روش صحیح خوانی نماز آشنا می شوند.

وی با دعوت از بی سوادان و کم سوادان برای ثبت نام در کلاس های سواد آموزی اظهار داشت : کتاب های درسی و لوازم مورد نیاز سواد آموزان همچون سال های گذشته به صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت .

صادقی در خصوص جذب بی سوادان گفت : در سال گذشته ۲۱ هزار ۴۳۰ نفر در دوره های مختلف سوادآموزی تحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفته اند که ۹۹۱۸ نفر از آنان بی سواد مطلق بوده اند.

صادقی در خصوص حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور به استان آذربایجان شرقی در سال جاری اظهار داشت : ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر در سه دوره سوادآموزی ، انتقال و تحکیم جذب خواهند شد که از این تعداد ، ۱۰ هزار پانصد نفر در دوره سوادآموزی ، ۵هزار نفر در دوره انتقال ۶ هزار ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم شرکت خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه درصد باسوادی استان در گروه سنی ۱۰-۴۹ ساله بیش از ۹۶ درصد می باشد افزود : با توجه به افزایش درصد باسوادی شناسایی بی سوادان و کم سوادان برخلاف گذشته کار بسیار سخت و طاقت فرسایی می باشد ، از این رو برای ریشه کنی بی سوادی ، نیازمند بسیج عمومی هستیم و تمامی ارگان ها ، نهاد ها و آحاد مردم باید پای کار آمده و نسبت به شناسایی و معرفی بی سوادان و کم سوادان اقدام نمایند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.