امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1531
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 10 جولای 2021 - 10:55 | 917 بازدید | ارسال توسط :

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه تبریز

شهردار تبریز: یکی دوماه گذشته برخی از خلا انتخابات و تغییر شورای شهر برای ساخت و ساز غیر مجاز استفاده کردند. سید مرتضی احمدپور-خبرنگار در روزهای گذشته ویدیوهایی از تخریب گسترده املاکی در تبریز درفضای مجازی منتشرشد که گفته میشود در کوی لاله تبریز و توسط ماموران شهرداری تبریز رخ داده است. دراین فیلمها چند […]


شهردار تبریز: یکی دوماه گذشته برخی از خلا انتخابات و تغییر شورای شهر برای ساخت و ساز غیر مجاز استفاده کردند.
سید مرتضی احمدپور-خبرنگار
در روزهای گذشته ویدیوهایی از تخریب گسترده املاکی در تبریز درفضای مجازی منتشرشد که گفته میشود در کوی لاله تبریز و توسط ماموران شهرداری تبریز رخ داده است.
دراین فیلمها چند لودر و دهها نفر از ماموران شهرداری با لباس فرم دیده میشود که دیوارهای ساخته شده از بلوک های سیمانی را تخریب میکنند.
اما پیگیریهای خبرنگار همشهری در تبریز نشان میدهد ‌که این ماجرا ازچند هفته قبل شروع شده و به بسیاری از مالکان این زمینها که در منطقه اخمقیه واقع در انتهای کوی لاله تبریز قرار دارد تذکر داده شده بود.
یکشنبه دوهفته قبل بود که تعدادی از افرادی که اخطار تخریب دریافت کرده بودند با حضور در محل برگزاری جلسات شورای شهر تبریز نسبت به این اخطارها اعتراض کردند.
سلیم اباذری یکی از شهروندان حاضر در این اعتراض به خبرنگار همشهری گفت: ساخت و سازها در محرومترین نقطه اخمقیه صورت گرفته و تنها حصار کشی شده است.
وی ادامه داد:داخل این حصارکشی ها خانه ای ساخته نشده و مردم ابن منطقه هم فقیر و محروم هستند اما شهرداری تبریز برایمان تخلف ساختمانی منظور کرده و حکم قانونی برای تخریب هم گرفته است.
وی اذعان کرد:خواست ما از شورای شهر تبریز جلوگیری ازاین تخریب و احترام به حق قانونی مان است.
شهردار تبریز در این زمینه از ساخت و سازهای افسار گریخته در حاشیه تبریز گله کرده و گفت:از شورای شهر خواستار اختیارات بیشتر در برخورد با این تخلفات هستیم و متاسفانه عده ای از خلاهای قانونی در این زمینه استفاده میکنند.
ایرج شهین باهر ادامه داد:خلا زمانی که یکی دوماهه گذشته در جریان تبلیغات و انتخابات شورای شهر رخ داد موجب سوء استفاده عده ای متخلف شده است.
وی تاکید کرد:شهرداری تبریز جز با دریافت حکم قانونی نمیخواهد و نمیتواند اقدام به تخریب کند و درخواست ما از شهروندان همراهی با تصمیمات قانونی است که در مجموع به نفع بافت شهر و مدیریت شهری است.

عباس نظری از مشاورین املاک خیابان ابوذر منطقه اخمقیه تبریز است که از افزایش قیمت زمین منطقه در پی حصار کشی های مالکان خبر داده و گفت: با افزایش ویلا سازی در جاده منتهی به امام زاده سید محمد اندیشه،برخی افراد اقدام به حصار کشی زمین های این منطقه کرده و به تدریج داخل حصارها خانه سازی بدون پروانه شهرداری صورت میگیرد که موجب افزایش تصاعدی زمین دراین منطقه شده است.
وی ادامه میدهد:این زمینها اغلب فاقد اب و برق و گاز هستند ولی با چند متر حفاری میتوان به آب رسید و زمینه ویلا سازی فراهم شده است.
وی ادامه داد:افراد با حصار کشی در متراژهای ۵۰۰تا۷۰۰ متری اقدام به فروش قولنامه ای میکنند وسند رسمی وجود ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.