امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2574
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2023 - 20:52 | 165 بازدید | ارسال توسط :

برنامه های تشویقی برای مشترکین رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۰ درصد از برق استان در حوزه تولید مصرف می شود که از این میزان شامل ۳۰ درصد در بخش صنعت و ۲۴ درصد در بخش کشاورزی را شامل می گردد. به گزارش خبرگزاری آریا در آذربایحانشرقی؛اکبر فرج نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه […]

برنامه های تشویقی برای مشترکین رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۰ درصد از برق استان در حوزه تولید مصرف می شود که از این میزان شامل ۳۰ درصد در بخش صنعت و ۲۴ درصد در بخش کشاورزی را شامل می گردد.

به گزارش خبرگزاری آریا در آذربایحانشرقی؛اکبر فرج نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، که با حضور محمد علی اکبری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر برگزارشد،افزود:آذربایجانشرقی از جمله استان هایی است که عمده مصرف برق آن در بخش مولدسازی است و تلاش می شود با تامین زیرساخت های مورد نیاز در حوزه برق، سهم حوزه تولید از صنعت برق استان به ۷۰ درصد ارتقا یابد.

فرج نیا درخصوص عقب ماندگی صنعت برق استان در زمینه تامین زیرساخت های مورد نیاز برق، اذعان داشت: درحال حاضر۱۲ هزار مگاوات ناترازی درحوزه برق کشور وجود داردکه بخش قابل توجهی از آن در حوزه غیرمولد بوده که ۳۰ تا ۴۰ درصد آن را و سایل سرمایشی در بر می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ارتباط با رشد ۶٫۵ درصد مصرف انرژی در حوزه صنعت خاطر نشان شد: علاوه براین درحوزه کشاورزی نیز برای  تشویق بهره برداران از چاه های کشاورزی، برای هر پنج ساعت خاموشی برق چاه های کشاورزی معادل ۱۹ ساعت مصرف آن ها به صورت رایگان اعمال می گردد.

فرج نیا، با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده از سوی مراکز علمی، الگوی مصرف در این استان ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، افزود: ۶ درصد از مشترکان برق استان معادل ۲۷ هزار مشترک، بیش از الگوی مصرف در ماه برق مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی اشاره ای هم به مصوبات سفررئیس جمهور کرد و گفت: افزایش بازدهی نیروگاه تبریز و افزایش قدرت تولید این نیروگاه تا یکهزار مگاوات، آغاز عملیات پست ۴۰۰ کیلوولت هشترود و تعدادی از پست های فوق توزیع در شهرک های صنعتی برای تامین برق این واحدها از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است.

وی اظهار کرد: اکنون فاز توسعه نیروگاه بناب در حال اجرا بوده و سرمایه گذار فاز توسعه نیروگاه هریس انتخاب شده و در حال عقد قرارداد و انجام مراحل اداری است.

فرج نیا با اشاره به پیاده سازی تامین ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی از سوی مس سونگون افزود: با ایجاد این زیرساخت ها تا ۲ سال آینده، مشکل و عقب ماندگی این استان در زیرساخت های تامین برق رفع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی  ادامه داد:آذربایجانشرقی  دارای رتبه دوم کشور بعد از تهران در کشف دستگاه های ماینر و رمز ارز است و از سال ۹۸ تاکنون ۱۶ هزار دستگاه ماینر و رمز ارز در این استان کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ارتباط با اقدامات این شرکت برای برق رسانی به روستا تاکید کرد: در شرایط کنونی هیچ روستای بالای ۱۰ خانواری در استان نیست که از نعمت برق بهره مند نباشد.

 

فرج نیا در مورد برنامه های تشویقی این شرکت برای مشترکین اظهار داشت: در این طرح برنامه های تشویقی برای مشترکین رعایت الگوی مصرف در نظر گرفته شده که به ازای هر کیلووات‌ ساعت از ۵۰۰ تا ۲هزار تومان پاداش در نظر گرفته می‌شود،و میزان برق مشترکان در این طرح نسبت به دوره مشابه سال قبل آن‌ها ارزیابی می‌شود و مشترکان به‌ صورت پلکانی حائز دریافت پاداش صرفه‌جویی هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این پاداش برای مشترکانی که زیرالگوی مصرف، برق مصرف می کردند لحاظ می شد، در حالی که امسال این پاداش برای همه مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کرده اند، لحاظ می شود.

در ادامه این نشست؛مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر نیز با اشاره به ظرفیت تولید انرژی برق در کشور که  بیش از ۹۰ هزار مگاوات است، عنوان کرد: با این ظرفیت تولید، در منطقه خاورمیانه رتبه اول و در دنیا در رتبه سیزدهم قرار گرفته ایم.

مصرف انرژی در ایران نسبت به دنیا چهار تا ۶ برابراست

محمد علی‌اکبری یاد آور شد: متاسفانه شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به دنیا چهار تا ۶ برابر بوده و عمده آن نیز در حوزه صنایع مصرف می شود و این بدان معنی است که در کشور حدود چهار برابر بیشتر از دنیا برای تولید یک محصول انرژی مصرف می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید برق نیروگاه های حرارتی نیز کشور ما در رتبه هشتم دنیا قرار داردو  اگر ناترازی در حوزه برق وجود دارد و مباحث مربوط به مدیریت مصرف و بار بیان می شود، حاکی از ضعف کشور در این حوزه نیست بلکه کشور ما در این حوزه توانمند بوده و فقط مشکل مربوط به فرهنگ مصرف برق می باشد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر گفت: برای صرفه جویی در مصرف برق باید از کولر درمکان های نشیمن استفاده کرد و در سایر اتاق ها که مورد استفاده قرار نمی گیرد،خاموش کرد و دما را در حد ۲۴ درجه سانتی گراد که دمای آسایشی محسوب می شود، تنظیم کرد.

علی اکبری، بدمصرفی را مشکل عمده کشور در حوزه برق اعلام کرد و افزود: مصرف سرمایش ما در تابستان حدود ۲۳ هزار کیلووات ساعت معادل برق چهار کشور همسایه است که باید تلاش شود آن را کاهش داد.

وی در پایان با بیان اینکه انرژی برق کالای ارزشمندی است،تاکید کرد ناترازی در این حوزه به منزله کوتاهی نظام یا وزارت نیرو یا صنعت برق نیست، بلکه صنعت برق پویا و توانمند است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.