امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3301
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 11 دسامبر 2023 - 23:39 | 95 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌ شرقی در تبریز

سردار «اصغر عباسقلی‌ زاده»، شامگاه دوشنبه در نشست خبری برگزاری یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه این مراسم روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و میهمانان لشکری و کشوری در سالن پورشریفی تبریز برگزار می شود، افزود: در قالب این نمایش افتخارات استان […]

برگزاری یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌ شرقی در تبریز

سردار «اصغر عباسقلی‌ زاده»، شامگاه دوشنبه در نشست خبری برگزاری یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه این مراسم روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و میهمانان لشکری و کشوری در سالن پورشریفی تبریز برگزار می شود، افزود: در قالب این نمایش افتخارات استان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و قبل از آن به مدت یک ساعت به نمایش گذاشته می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، پیام رسانان اصلی اقدامات، پیام، آثار و وصایای شهدا به نسل های فعلی و آینده است، اظهار کرد: این قشر تکلیف سنگین و زینبی‌واری برای انتقال افتخارات کربلای ایران بر عهده دارند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از برنامه های یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، گفت: در برگزاری این یادواره، نهادها، ارگان های دولتی و سازمان ها در قالب ۲۳ کمیته همکاری می کنند.

سردار عباسقلی زاده، افزود: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب دبیرخانه دایمی کنگره شهدای هر استان دایر می شود و در قالب آن فعالیت‌های ناقص، تکمیل و برنامه های ادامه دار تداوم می یابد.

وی یادآور شد: برای اجرای این یادواره کلی آثار در قالب فیلم، محتوایی و صوت و خاطره شفاهی در خصوص ایثار شهدا در ۱۰۰ هزارساعت وجود دارد که نیاز به بازآفرینی به صورت مکتوب، تصاویر، تولید محتوا و انیمیشن، تیزر، کلیپ، فیلم، مستند دارد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: با دایر شدن دبیرخانه دایمی کنگره، هر سه تا پنج سال کنگره شهدا بری تداوم راه آنان و عمل به وصایای شهدا در هر استان برگزار می شود و باید رسانه ها نیز برگزاری این کنگره را جزو مطالبات خود قرار دهند.

سردار عباسقلی زاده، ادامه داد: نمایش «حماسه نامیرا» علاوه بر اینکه روز پنجشنبه در سالن پورشریفی اجرا می شود، به مدت پنج روز نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ عصر آماده بازدید عموم به صورت رایگان است.

وی با بیان اینکه بلیط این نمایش به ۲ صورت حضوری در سالن پورشریفی و اینترنتی از سوی بسیج هنرمندان استان توزیع می شود، اظهار کرد: در قالب این یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، یادواره هایی در سطح اقشار مختلف اجرا شده که از جمله برگزاری یادواره های محلات و یادواره مدارس در سه هزار مدرسه و ادامه آن در ۲ هزار مدرسه دیگر است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: به همین مناسبت اسناد و سرگذشت هشت هزار و ۱۱۲ شهید، چهار هزار برگ سند دفاع مقدس، پنج هزار و ۳۱۲ آرشیو فاخر، چهار هزار دقیقه تاریخ شفاهی، ۳۵۰ هزار فریم و قطعه عکس و ۱۱۰ هزار ساعت مکالمات بی سیمی جمع آوری شده و به با خانواده هشت هزار شهید دیدار شده است.

سردار عباسقلی‌زاده، برگزاری ۵۷۱ یادواره در قالب اجلاسیه اقشار مسجد محور، ۱۸۰ آبروی محله، اجلاسیه شهدای پایگاه هوایی شهید شکاری و یادواره شهدا در ۷۰۰ روستا و نصب سه هزار قطعه تصاویر شهدا، ۲۰ نماد شهری در حال نصب، اجرای ۱۰ قطعه نقاشی دیواری و بیش از ۲۰۰ قطعه دیوارنویسی در خصوص جهاد و شهادت را از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت برگزاری یادواره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی اعلام کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.