امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1941
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2022 - 10:03 | 435 بازدید | ارسال توسط :

شرط عجیب برای برخورداری از مزایای طرح نهصت مسکن

متقاضیان باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچ گونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته و از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند. امیر بخشی زاده سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بااشاره به ثبت نام ۲۷۰ هزار نفر در این طرح افزود: از این تعداد […]

شرط عجیب برای برخورداری از مزایای طرح نهصت مسکن

متقاضیان باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچ گونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته و از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

امیر بخشی زاده سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بااشاره به ثبت نام ۲۷۰ هزار نفر در این طرح افزود: از این تعداد بیش از ۲۰۷ هزار متقاضی از شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۶۳ متقاضی از شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار نفر از ثبت نام کنندگان مردان مجرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال و ۴۵ سال به بالا هستند اظهار کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان ۴۲ هزار نفر در شهر‌های تبریز، مراغه، اهر و مرند و ۱۶۵ هزار نفر در شهر‌های جدید سهند و شهریار که جزو شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند، برای استفاده از تسهیلات این طرح ثبت نام کرده اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی گفت: پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهایی با لحاظ شاخص‌هایی مانند تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و غیره، ۶۵ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کننده واجد شرایط دریافت مسکن شدند.

بخشی زاده ادامه داد: این اداره کل برای ۵۲ هزار متقاضی زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین و آماده سازی کرده، ولی در برخی شهر‌ها تامین زمین با مشکل مواجه شده که تلاش می‌شود این مشکل نیز برطرف شود.

وی یادآوری کرد: در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در تبریز و شهر‌های جدید سهند و شهریار، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهر‌های استان و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستا‌ها ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر ارایه دهند.

بخشی زاده افزود: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچ گونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته و از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.