امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1288
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 24 آوریل 2021 - 11:54 | 982 بازدید | ارسال توسط :

ضرورت اشتغالزایی برای بیماران تالاسمی

از کارفرمایان  استانمان خواهش میکنیم هر کدام یک نفر از عزیزان تالاسمی را بکار گیرند تا این عزیزان دیگر غصه دارو و مشکلات مالی و بیکاری رو نخورند. انجمن حمایت از بیماران تالاسمی چند سالی است که با مجوز فرمانداری تبریز فعالیت می کند و بیماران تالاسمی استان را تحت پوشش قرار داده است اما […]

از کارفرمایان  استانمان خواهش میکنیم هر کدام یک نفر از عزیزان تالاسمی را بکار گیرند تا این عزیزان دیگر غصه دارو و مشکلات مالی و بیکاری رو نخورند.

انجمن حمایت از بیماران تالاسمی چند سالی است که با مجوز فرمانداری تبریز فعالیت می کند و بیماران تالاسمی استان را تحت پوشش قرار داده است اما برای توسعه فعالیتهای خود نیازمند حمایت مردم و مسئولان است.

همتی،عضو هیئت مدیره این موسسه در گفتگو  با چالش روز به بیان برنامه های پیش روی این موسسه پرداخته است.

۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه را بیان فرمائید؟

انجمن حمایت از بیماران تالاسمی تبریز در سال ۸۴ با تلاش و پیگیری بیماران تالاسمی و خانواده هایشان تشکیل و از فرمانداری مجوز فعالیت گرفته است.

 

۲-اهداف انجمن را تشریح نمائید؟

اهداف انجمن شامل:گسترش اطلاع رسانی در مورد بیماری تالاسمی، پیشگیری از تولد بیمار جدید،رسیدگی به مشکلات دارو و درمان این عزیزان و جذب کمکهای مردمی از طریق خیرین می باشد.

 

۳-اقدامات انجام شده از زمان آغاز فعالیت تاکنون را بصورت آماری بیان نمائید؟

از زمان تشکیل انجمن سعی شده است مشکلات معیشتی بیماران در حد توان حل شود‌ . برگزاری جشن ۱۸اردیبهشت که روز جهانی تالاسمی میباشد،برگزاری اردوهای تفریحی و شاد برای تقویت روحیه بیماران،پیگیری مشکلات دارویی بیماران که در حال حاضر به خاطر شرایط جامعه خیلی زیاد شده،برگزاری کلاسهای آموزشی و سمینارهای آموزشی برای بیماران و برگزاری کلاسهای روانشناسی و مشاوره انفرادی و…

 

 

 

۴-انتظار و درخواست شما از مسئولین و مردم برای توسعه فعالیت هایتان چیست؟

از مسئولین و خیرین عزیز خواهش میکنیم بیماران تالاسمی را تنها نگذاشته و انجمن را مورد حمایت قرار دهند تا ما هم بتوانیم بیماران را حمایت کنیم.از کارفرمایان عزیز استانمان نیزخواهش میکنیم هر کدام یک نفر از عزیزان تالاسمی را بکار گیرند تا این عزیزان دیگر غصه دارو و مشکلات مالی و بیکاری رو نخورند.

 

۵-برای انجام امور خیریه چه مشکلاتی پیش رو دارید و چه پیشنهاداتی را ارائه می نمائید؟

انجمن با مشکل مالی شدیدی روبرو هست و متاسفانه با شرایط حاکم بر جامعه هیچ خیری کمک نمیکند و متاسفانه انجمن دفتر مخصوص به خود ندارد و در حال حاضر نیاز فوری به محلی داریم تا بتوانیم آنجا خدمات ارائه بدهیم.در استان ما ۱۳۵ بیمار تالاسمی وجود دارد که نسبت به‌ سایر استان ها خوشبختانه آمارمان پایین می باشد. تالاسمی یک بیماری ژنتیکی هست که در اثر ازدواج دو فرد ناقل این بیماری در هر زایمان ۲۵درصد امکان دارد فرزند متولد شده تالاسمی ماژور باشد. و این مسئله تا آخرعمر نیازدارد به تزریق خون و داروهای آهن زدا و باید تحت نطر پزشکان معالج خود باشند . این عزیزان مثل فرد سالم میتوانند درس بخوانند و به مدارج عالی برسند که پزشک،داروساز،مهندس فیزیک ،وکیل و… داریم میتوانند ازدواج کنند و صاحب فرزند،بشوند فقط نیاز به توجه دارند نه ترحم پس بیاییم باهم در سطح شهرمان این عزیزان را دریابیم و در کنارشان باشیم. بنده از کلیه عزیزانی که خون اهدا میکنند از صمیم قلب تشکر میکنم چرا که در این روزهای کرونایی سازمان انتقال خون و نیازمندان را تنها نگذاشتند چرا که حیات بیمار تالاسمی به تزریق خون وابسته است.

 

 

شماره حساب سیبا بانک ملی ایران ۰۱۰۶۳۷۶۰۹۵۰۰۷

شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۲۵۹۸۸

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.