امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3022
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2023 - 17:12 | 133 بازدید | ارسال توسط :

قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه منجی ترافیک کسایی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه گفت: اتمام این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر، ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. حیدر فتح زاده روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بهره برداری از این قطعه که از تقاطع دیزل آباد […]

قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه منجی ترافیک کسایی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه گفت: اتمام این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر، ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حیدر فتح زاده روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بهره برداری از این قطعه که از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربند غربی تبریز آغاز و به تقاطع آزاد راه تبریز – زنجان به سه راهی اهر ختم می شود موجب تسهیل ترافیک اتوبان شهید کسایی در جنوب تبریز نیز می شود.

وی با بیان اینکه کنارگذر جنوبی دوم تبریز در قالب قطعه ششم طرح ملی مشارکت در ساخت آزادراه تبریز – ارومیه در دست اجرا است، گفت: از اهداف این طرح می‌توان به ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استان‌ها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برون‌شهری به بزرگراه شهید کسائی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد.
فتح زاده اضافه کرد: تکمیل این آزادراه به‌عنوان شبکه‌ای کارآمد، ایمن و مطابق با استانداردهای فنی و متناسب با تقاضای حمل‌ونقل استان موجب اتصال آزادراه‌های تبریز – زنجان – تهران به تبریز – ارومیه و تبریز – مرند – بازرگان به‌ عنوان مسیر ترانزیت اروپا خواهد بود.
وی توضیح داد: در حال حاضر مرحله اول طرح از کیلومتر پنج تا ۲۱ به طول ۱۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۵.۵ درصد در حال اجراست.

آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸کیلومتر در دست اجراست.

این آزادراه دارای ۶ خط به عرض ۳۲ متر است که تا کنون برای اجرای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه ۱۴ کیلومتر آزادسازی انجام گرفته است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

۵۸۶/

وقت نیوز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.