امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3594
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 12 مارس 2024 - 21:32 | 57 بازدید | ارسال توسط :

ارس نامی که جهان باید بیشتربشنود

ارس باتمام زیبائیهای منحصربه فردش آنگونه که چندان در ایران و جهان شناخته شده نیست. سید مرتضی احمدپور یادداشت مناطق مختلف گردشگری که بر پایه زیبائیهای طبیعی، استوار و شناخته شده اند، معمولا هریک جاذبه های شناخته شده ای دارند که توجه گردشگران طبیعت را به خود جلب می کند، برخی مناطق رودهای زیبایی دارند […]

ارس باتمام زیبائیهای منحصربه فردش آنگونه که چندان در ایران و جهان شناخته شده نیست.
سید مرتضی احمدپور
یادداشت
مناطق مختلف گردشگری که بر پایه زیبائیهای طبیعی، استوار و شناخته شده اند، معمولا هریک جاذبه های شناخته شده ای دارند که توجه گردشگران طبیعت را به خود جلب می کند، برخی مناطق رودهای زیبایی دارند و برخی آبگرم های منحصربه فرد ، برخی مناطق کوه هایی زیبا دارند و برخی دیگر جنگل های سر سبزو نقاطی در جهان هستند که طبیعت بکر ودست نخورده شان گردشگران را به خود جلب می کند.

در این میان مناطقی هم در جهان هستند که زیبائیهای طبیعی زیادی ندارند امااز نظراکوسیستم های طبیعی و ذخایر زمین شناسی در جهان مطرح هستند و گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.
اما در یکی از مناطق شمال غربی ایران منطقه ای به نام ارس وجود داردکه تمام زیبائیهای بالا را یکجا با خود دارد.
منطقه ای که در آن می توان فسیلهای ۲۰۰ میلیون ساله را لمس کرد و در سویی دیگر گونه های جانوری خاصی قابل مشاهده هستند، رودخانه منحصر به فرد ارس در کنار کوه های سر به فلک کشیده و قطاری که همپا با این رود در حرکت است.
آب و هوای ارس و جنگلهای زیبای آن هرچند مستعد جذب میلیونها گردشگر در سال است اما این خطه به دلایل متعددی سالها دور از گردشگران و ثروت سرشارش مانده است و اکنون گامهای بلندی برای شناساندن این منطقه به ایرانیان و جهانیان برداشته شده است و قطعا نام ارس درسالهای آینده بیشتربه گوش جهانیان خواهد رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.