امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3682
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 26 آوریل 2024 - 11:08 | 29 بازدید | ارسال توسط :

گردشگری لیقوان قربانی فقر فرهنگی یا بی عرضه گی مدیران

اختصاصی چالش روز باورش کمی سخت است اما روستای زیبای لیقوان که شهرتی جهانی دارد حتی یک هتل کوچک برای مسافرانش ندارد،این روستا حتی محلی برای استراحت چند دقیقه ای هم ندارد و احتمالا برای پیدا کردن یک سرویس بهداشتی هم باید دست به دامان دهیاری روستا شوید. روستایی که برای درآمد میلیاردی از صنعت […]

اختصاصی چالش روز
باورش کمی سخت است اما روستای زیبای لیقوان که شهرتی جهانی دارد حتی یک هتل کوچک برای مسافرانش ندارد،این روستا حتی محلی برای استراحت چند دقیقه ای هم ندارد و احتمالا برای پیدا کردن یک سرویس بهداشتی هم باید دست به دامان دهیاری روستا شوید.
روستایی که برای درآمد میلیاردی از صنعت گردشگری چیزی کم ندارد اما گویا نه اهالی روستا نه مسئولان علاقه ای به این موضوع ندارند.
چند سال قبل بود که تلاش یک سرمایه گذار برای احداث یک هتل با مخالفت برخی اهالی ناکام ماند و طرح احداث پل شیشه ای در روستا(مشابه پل معلق مشکین) هم به علت ممانعت مالکان زمین در روستا به جایی نرسید.
از طرف دیگر مدیران گردشگری استان و تبریز هم مانند همیشه آماده سنگ اندازی جلوی پای تک و توک سرمایه گذاران گردشگری هستند و در چنین شرایطی روستای تاریخی و مشهور لیقوان حتی نمی‌تواند یک ریال از صنعت گردشگری کسب درآمد کند‌.
اگر در روزهای جمعه و تعطیل قصد عزیمت به لیقوان را دارید باید قید اطراق کنار رودخانه را بزنید چون با عده ای جوان چوب به دست مواجه خواهید شد که مانع اطراق شما در زمین‌های اطراف رودخانه می‌شوند.
البته پهن کردن پتو و زیلو صدمه زیادی به زمین‌ها و مراتعی می‌زند که محل چرای دهها هزار گوسفند این روستا هستند.
مردم لیقوان خوب یا بد به دامداری خو گرفته اند و طعم درآمد بی دردسر از گردشگری را نچشیده اند.
در این میان دهیار روستا که بیش از یک دهه است در این روستا خدمت میکند،تنها فردی است که لااقل در زبان تلاش می‌کند گردشگری در این روستا جان بگیرد اما تداوم چنین شرایطی لیقوان را همچنان با گردشگری غریبه نگه خواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.