امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3576
  پرینتخانه » ایران, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 05 مارس 2024 - 12:22 | 59 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری تور رسانه ای از مراکز توانبخشی کوشا و تکامل در تبریز

مدیر روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقس از برگزاری تور رسانه ای از مراکز توانبخشی کوشا و تکامل که توسط سازمان بهزیستی جهت ارائه کار به افراد دارای معلولیت ایجاد شده است، خبر داد. جواد آهنگری در حاشیه برگزاری این تور رسانه ای خاطر نشان کرد: این تورها با هدف آشنایی اصحاب رسانه با روند فعالیت […]

برگزاری تور رسانه ای از مراکز توانبخشی کوشا و تکامل  در تبریز

مدیر روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقس از برگزاری تور رسانه ای از مراکز توانبخشی کوشا و تکامل که توسط سازمان بهزیستی جهت ارائه کار به افراد دارای معلولیت ایجاد شده است، خبر داد.
جواد آهنگری در حاشیه برگزاری این تور رسانه ای خاطر نشان کرد: این تورها با هدف آشنایی اصحاب رسانه با روند فعالیت این مراکز و انعکاس مسائل و مشکلات این مراکز به جامعه اجرا میشود.
آهنگری خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی این مراکز اجاره ای بودن محل فعالیت و نامناسب بودن برای معلولان است که نیاز به مشارکت خیران دارند و رسانه ها می توانند در این زمینه پل ارتباطی موثری باشند.
مرکز جامع توانبخشی حرفه ای کوشا یکی از منحصر به فردترین مجموعه های کارآفرینی برای افراد معلول مرد بالای ۱۵ سال در تبریز است که ۷۰ درصد شمع مورد نیاز آذربایجان شرقی را تولید و به بازار های مصرف عرضه می کنند که تمام محصولات آن توسط افراد معلول جسمی و حرکتی تولید می شود.

مدیر مرکز یاد شده و کارآفرین نمونه حوزه اشتغال معلولان با بیان اینکه این مرکز به عنوان یکی از مجموعه های پیش حرفه ای، حرفه آموزی و کارگاه تولیدی تیپ یک و زیرنظارت اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی فعالیت می کند، گفت: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر است که اکنون تعداد ۴۳ نفر معلول در آن فعال است که ۳۰ نفر در کارگاه و ۱۳ نفر نیز در حوزه حرفه آموزی مشغول هستند.

” سمیرا صیادی فر ” تولید شمع در انواع، اقسام و طرح ها و رنگ های مختلف را زمینه فعالیت این کارگاه اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد شمع قلمی، لوکس و بازاری مورد نیاز آذربایجان شرقی را تامین می کنیم و اگر فرصت های بهتر و بیشتری برای ما فراهم شود، به راحتی می توانیم فعالیت های خود را توسعه دهیم.

وی تامین مواد اولیه و گردش مالی را مهمترین چالش خود اعلام و اضافه کرد: متاسفانه در این دو مورد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم و چون مواد اولیه ما از خارج وارد می شود با کوچکترین نوسانات بازار ارز، دچار مشکل می شویم.

صیادی فر با بیان اینکه هزینه ها با درآمدهای کنونی به هیچ عنوان همخوانی ندارد، یادآور شد: ما با دستان خالی و به دلیل عشق و علاقه ای که به این فرزندان داریم وارد عرصه شده ایم و تاکنون نیز که ۱۳ سال است که در این زمینه فعالیت می کنم، با انواع کاستی ها و بی توجهی ها ساخته ایم و راه خود را ادامه می دهیم.
یکی دیگر از بانوان کارآفرین حوزه بهزیستی و نمونه کشوری سال گذشته که در زمینه صنایع دستی و چرم فعالیت دارد، گفت: من کارمند رسمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی بودم که به دلیل شرایط خاص مددجویان و درخواست های مکرر این افراد برای اشتغال، از این مجموعه خارج شده و اقدام به ایجاد و راه اندازی این مجموعه کردم.

” مریم زیردست” مدیر مرکز توان بخشی و کارآفرینی تکامل تولید حدود ۲۰۰ نوع محصولات چرم از قبیل کیف های جیبی، پالتویی، جاکلید، کیف های بیمه نامه، جای کارتی، جای موبایل و پول، کیسه سونت و کاور دنده خودرو در انواع و اندازه های گوناگون را جزو تولیدات این مجموعه اعلام و اضافه کرد: هم اکنون در تولید جلد بیمه نامه ها و جاکلیدی چرم رتبه اول کشور را داریم و محصولات خود را به تمام استان ها و شهرهای دور و نزدیک ارسال می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ درصد بازار محصولات یاد شده ایران در دست این مجموعه است، از صادرات بخشی از تولیدات به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان خبر داد و یادآور شد: کسانی که از طرف اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی برای اشتغال در این واحد معرفی می شوند، مدت ۶ ماه در کارگاه های آموزشی حضور یافته و پس از کسب مهارت های لازم به طور حرفه ای فعالیت خود را ادامه می دهند.

زبردست مجموع تولیدات روزانه این واحد را بر اساس نوع سفارش ها متغییر خواند و گفت: به طور میانگین روزانه دو تا سه هزار نوع محصول تولید و به بازارهای مصرف استان و سایر استان ها ارسال می کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.