امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2340
  پرینتخانه » استان ها, سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2023 - 13:11 | 213 بازدید | ارسال توسط :

درخشش دانشگاهیان تبریز در کنارنوروژیها

محققان دانشگاه نروژ با همکاری محقق ایرانی دانشگاه تبریز روش مقرون به صرفه‌ای را برای تشخیص کرونا ویروس ارائه کردند که به گفته آنها این روش راهکاری برای تشخیص بسیار سریع بیماری کرونا در بدن به شمار می‌رود. به تازگی محققان دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU) با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه متروپولیتن اسلو (Oslomet) […]

درخشش دانشگاهیان تبریز در کنارنوروژیها

محققان دانشگاه نروژ با همکاری محقق ایرانی دانشگاه تبریز روش مقرون به صرفه‌ای را برای تشخیص کرونا ویروس ارائه کردند که به گفته آنها این روش راهکاری برای تشخیص بسیار سریع بیماری کرونا در بدن به شمار می‌رود.
به تازگی محققان دانشگاه علم و فناوری نروژ (NTNU) با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه متروپولیتن اسلو (Oslomet) و دانشگاه تبریز، روشی برای تشخیص کروناویروس در نمونه‌های خون با استفاده از نانو حسگرها ساخته‌اند.
روش‌هایی که برای تشخیص و جلوگیری از شیوع ویروس استفاده شده است، در سراسر جهان تقریبا یکسان است. روش PCR گران، وقت‌گیر اما دقیق است که در آن DNA ویروس در غشاهای مخاطی ما تشخیص داده می‌شود. روش آنتی‌بادی چیزی در مورد اینکه آیا ما ویروس در بدن داریم، به ما نمی‌گوید. بنابراین یک روش ساده و مقرون به صرفه برای تشخیص ویروس که نتیجه سریع را ارائه می‌دهد، مفید خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.