امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3130
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2023 - 21:04 | 108 بازدید | ارسال توسط :

استقبال دانش آموزان آذربایجانی از فستیوال رینوفست

رضا کریملو رئیس ستاد اجرایی فستیوال رینوفست در جلسه هماهنگی برگزاری فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی رینوفست با بیان اینکه زون و فضای در نظر گرفته شده برای برگزاری فستیوال رینوفست و همچنین محتواسازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: این فستیوال می‌تواند به عنوان برگ برنده‌ای مهم در تعریف چشم‌اندازها و […]

استقبال دانش آموزان آذربایجانی  از فستیوال رینوفست
رضا کریملو رئیس ستاد اجرایی فستیوال رینوفست در جلسه هماهنگی برگزاری فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی رینوفست با بیان اینکه زون و فضای در نظر گرفته شده برای برگزاری فستیوال رینوفست و همچنین محتواسازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: این فستیوال می‌تواند به عنوان برگ برنده‌ای مهم در تعریف چشم‌اندازها و تعیین اهداف برای آینده و داشتن دبیرخانه دائمی کمک کننده باشد.

وی با ارائه آماری از تعداد شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های مختلف، گفت: شهرستان‌های اسکو، هشترود و بخش نظرکهریزی، مراغه و میانه تا ششم آبان ماه، بیشترین تعداد ثبت‌نام را در سایت اعلامی داشته‌ و مدارس دولتی تا کنون، استقبال بیشتری از فستیوال رینوفست داشته‌اند.

وی تعداد ثبت نام‌کنندگان در بخش نجات تخم‌مرغ را ۱۱۹ نفر و در بخش جنگجوی سبک را ۳۱ نفر عنوان کرد و از ثبت نام ۱۰ تیم در زمینه برنامه‌نویسی و ۶۵ تیم در بخش اسکرچ و ۱۶ تیم در بخش جنگجوی سنگین، خبر داد و بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان تا حدودی نیز به مدیر مدرسه و ترغیب دانش آموزان توانمند به ثبت نام در فستیوال رینوفست، بستگی دارد.

مسعود سعادتی در جلسه هماهنگی برگزاری فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی رینوفست با ارائه توضیحاتی در این خصوص، اظهار کرد: می‌توان با الگوگیری از موزه‌های علم و فناوری که گذشته‌ی علوم مختلف را در قالب ابزارها به نمایش می‌گذارند و همچنین از ظرفیت مجلات رشد برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال استفاده کرد.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن فضایی بانشاط و علمی و جذاب در فستیوال رینوفست برای بازدیدکنندگان و به ویژه دانش آموزان، متذکر شد: این فضا می‌تواند فضایی برای عرضه محصولات و تجاربی جدید برای دانش آموزان باشد و باید تا حد امکان از فناوری‌های نوین و جالب برای بازدیدکنندگان استفاده کرد تا مخاطبان این فستیوال همه ساله رغبت بیشتری برای شرکت در فستیوال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فستیوال رینوفست باید به دانش آموزان امید و ایده بدهد و ایده‌پردازی یکی از اهداف اصلی این جشنواره است، به عنوان مثال نمایش نحوه پرواز هواپیما جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد و مواردی از این دست در نظام آموزشی ما آموزش داده نمی‌شود، رینوفست بستر خوبی برای نمایش این موارد و همچنین نمایش دستاوردهای کشور در زمینه صنعت هوا و فضا و بسیاری از زمینه‌های دیگر است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به تجارب موفق برخی از کشوهای همسایه در برگزاری فستیوال‌های مشابه با رینوفست و موفقیت در جذب مخاطب، گفت: کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند برای به تصویر کشیدن هواپیما و یا زیردریایی مورد نظر کودکان و یا ایده‌هایی مانند این، مکان و ابزارهای ساده مانند کاغذ و مدادرنگی آماده کند؛ شرکت کنندگان بخشی از فستیوال رینوفست و بازدیدکنندگان بخش مهم دیگری هستند.

علی مشایخی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز در انتهای این جلسه از آمادگی این مجموعه برای برگزاری فستیوال رینوفست به نحو احسن خبر داد و گفت: تعدادی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آماده‌ی همکاری در زمینه رباتیک هستند و می‌توان از مجع خیرین و مناطق آزاد نیز برای برپایی این جشنواره‌ها کمک گرفت.

بر اساس این گزارش؛ اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی در حوزه‌های هوش مصنوعی، رباتیک و هوافضا از ۱۷ تا ۲۰ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مبتکر و خلاق، ایده‌ها و محصولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند. رینوفست همچنین شامل چهار بخش مسابقات، نمایشگاه دستاوردها، سمینارهای آموزشی و جلسات منتورینگ (هدایت‌گری) است. دانش‌آموزان علاقمند برای شرکت در رینوفست می‌توانند تا پایان مهر ماه با مراجعه به سایت www.rinofest.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند. رینوفست از ساعت ۱۳ تا ۱۹ همزمان با یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.