امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3050
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2023 - 18:02 | 133 بازدید | ارسال توسط :

بهره‌برداری از ۱۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دهه فجر امسال در شهر جدید سهند به بهره‌برداری می‌رسند. فرهاد سعیدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، امروز در نشست خبری و در حاشیه نهمین اردوی راویان پیشرفت در شهر جدید سهند که به […]

بهره‌برداری از ۱۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دهه فجر امسال در شهر جدید سهند به بهره‌برداری می‌رسند.

فرهاد سعیدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، امروز در نشست خبری و در حاشیه نهمین اردوی راویان پیشرفت در شهر جدید سهند که به همت استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ همت ارزش پروژه‌ها در سهند در حال اجراست که فقط ۲۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود.

بهره‌برداری از 1200 مسکن نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی در دهه فجر

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در شهر جدید اجرا می‌شود فقط ۸ همت زمین از طریق شرکت عمران شهر جدید سهند تامین شده است، گفت: امروزه با کمبود سازه‌های روبنایی روبه‌رو هستیم به طوریکه در حال حاضر یک هزار میلیارد تومان پروژه در این شهر اجرا می‌شود که به طریقی هم کمک به دولت و هم رفع مشکلات قبلی است.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره بر اینکه نظارت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بسیار مهم است، گفت: مساکن ملی از چند منظر نظارت می‌شود به طوریکه پیمانکاران اولا از ارزیابی کیفی و با رزومه قوی انتخاب شده‌اند؛ ثانیا ما پیمانکاران را استعلام بانکی هم کردیم تا هیچ مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ واحد تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: بعد از لایه فنی، یک لایه نظارت فنی نظام مهندسی نیز داشتیم به طوریکه نظارت مستمر روی طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد از این‌رو یک طرح ملی مسکن با چندین لایه نظارتی دولتی، شرکتی روبه‌رو بوده است.

سعیدی ادامه داد: در شرکت عمران شهر جدید سهند نیز همکاران به چند دسته در بین پروژه‌ها تقسیم شدند تا نظارت کامل صورت گیرد از این‌رو اطمینان خاطر را می‌دهیم که پروژه‌های ما یک پروژه از لحاظ کیفیت بی‌نظیر است و این به اذعان مسوولان کشوری نیز است.

وی متذکر شد: ما با جان و مال مردم سر و کار داریم از این‌رو باید در همه چیز دقیق باشیم و کوتاهی نکنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند خاطرنشان کرد: قطعا سئوالاتی در مورد بیمارستان در شهر جدید پرسیده خواهد شد که به یقین می‌گویم که این پروژه در این منطقه احداث شده و قطعا در دوران خدمت من خواهد بود.

آخرین وضعیت ۳۴۰ واحد مسکونی خانه مطبوعات

وی یادآور شد: پروژه ۳۴۰ واحدی خانه مطبوعات مدتی است در این منطقه در حال احداث است؛ با توجه به قرارداد خاص تعاونی‌ها این موضوع به بخش خصوصی مرتبط بود ولی با پیگیری‌ها این قرارداد دوجانبه شد؛ بنده یک امین از جانب خود انتخاب کردم که مدام در حال بازدید از پروژه است و تاکنون دو سوم پروژه رو به اتمام رسیده است. (یکسری شکایات‌ وجود دارد که صرفا پرونده آنها در حال بررسی است و مابقی تعیین تکلیف شده‌اند).

سعیدی ادامه داد: محوطه سازی پروژه یکی از معضلات بود که طی دستور مجمع و وزارتخانه این کار نیز به ما محول شده است.

وی گفت: باید پول باشد تا پروژه اجرا شود؛ در اجرای طرح ملی مسکن در فاز ۴، سه و به صورت محدود در فاز دو اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند بیان داشت: آورده اعضا در هر پروژه متفاوت است ولی ۳۰ درصد  از اعضای پروژه مبالغ کمتری آورده‌اند و نهایت تا قسط دوم پرداخت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌ها به قدری بالاست که این پرداخت‌ها همین کفاف مجوزها باشد؛ از این‌رو اعضا نهایت تا ۸۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کنند و این منجر می‌شود تا وام بانکی هم تعلق نگیرد! این موضوع اجحاف درحق آن تعداد افرادی است که آورده زیادی آورده‌اند.

سعیدی گفت: ما یک بخش برای توسعه اجتماعی داریم که کارهای اجتماعی و اشتغالی را انجام می‌دهند که هشت بهشت یک مرکز برای این منظور است که کارهای آسیب‌شناسی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و غیره انجام می‌دهد.

وی متذکر شد: ما کسی را از داخل طرح ملی مسکن خارج نمی‌کنیم ولی کسی که فقط ۴۰ میلیون پرداخت کرده است با کسی که ۵۰۰ میلیون تاکنون پرداخته کرده است فرق دارد و قطعا افرادی که آورده زیادی داشته‌اند در اولویت گرفتن واحد خواهند بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: باید دستگاه‌های متولی در شهر جدید سهند خدمات رسانی کنند ولی متاسفانه این موضوع کمرنگ است و ما مجبورا با اعتبارات خود و وزارتخانه وارد می‌شویم.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.