امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 2394
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 04 مارس 2023 - 14:31 | 206 بازدید | ارسال توسط :

هیس رسانه ها انتقاد نمی کنند

آذربایجان شرقی بیشترین تعداد رسانه در کشور را پس از استان تهران دارد، این را آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میگوید، رسانه هایی که اغلب آنان در تبریز مستقر هستند و تعداد کمتری در شهرهای دیگر استان تمرکز دارند. این تعداد رسانه ضرورت اطلاع رسانی شفاف، نقد سازنده و تولید محتوای موثر را ایجاب […]

هیس رسانه ها انتقاد نمی کنند

آذربایجان شرقی بیشترین تعداد رسانه در کشور را پس از استان تهران دارد، این را آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میگوید، رسانه هایی که اغلب آنان در تبریز مستقر هستند و تعداد کمتری در شهرهای دیگر استان تمرکز دارند. این تعداد رسانه ضرورت اطلاع رسانی شفاف، نقد سازنده و تولید محتوای موثر را ایجاب میکند اما متاسفانه نه تنها اغلب رسانه های استان و تبریز در فضای خبری به کپی کاری میپردازند بلکه از اصلی ترین نقش خود در زیر ذره بین گرفتن عملکرد مدیریتی در کلان شهری مانند تبریز هم غافل هستند.
مجموعه شهرداری تبریز به واسطه وظایف و اختیارات گسترده خود بیشترین رویارویی با عامه مردم را دارد و به خاطر همین تنوع گسترده خدمات بیشترین نقدها و چالش ها نیز متوجه این ارگان است اما در رویکردی معنادار نقد عملکرد شهرداری درمیان رسانه های محلی تبریز در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد و حتی در برخی موارد ضعف عملکرد شهرداری هم به پای نقطه قوت آن نوشته میشود.
به عنوان مثال در ماجرای بارش برف سنگین در تهران و تبریز و راه بندان و یخ زدن معابر رسانه های مرکز از عملکرد مدیریت شهرداری تهران انتقادهای زیادی در زمینه ضعف نمک پاشی و محلول پاشی داشتند اما در تبریز نه تنها انتقادی از رسانه ها دیده نشد بلکه حجم گلایه های مردمی هم از سوی رسانه ها نادیده گرفته شد.
نارضایتی از عملکرد شهرداریها درمراجعه حضوری به نواحی شهرداری و گلایه های مردم پشت دربسته مدیران شهری و شورای شهر کاملا ملموس است و در این فضای بسته حتی اگر یک عضو شورای شهر هم از سکوت رسانه ها انتقاد کند به صورت گسترده مورد هجمه قرار میگیرد‌
البته ناگفته پیداست که سرعت افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی در تبریز و خدماتی از قبیل آسفالت گسترده معابر نمیتواند به عنوان عاملی برای سرپوش گذاشتن به انتقادها از مدیریت شهری باشد، چرا که این خدمات وظیفه ذاتی شهرداری است و عوارضی که شهروندان پرداخت میکنند برای همین موارد است.
راز سکوت رسانه ها و عدم انتقادهای سازنده و نبود گزارشهای چالشی در مورد مدیریت شهری اگر ناشی از مسائل مالی و پرداخت پول برای انتشار اخبار روابط عمومی ها باشد قطعا لکه ننگی بر رسانه های کلان شهر استان خواهد بود چرا که رسانه ها باید و حتما در خدمت انعکاس افکار عمومی باشند و نقد سازنده در حوزه مدیریت شهری هم هیچگونه منعی ازنظر تشویش افکار عمومی ندارد بلکه برای توسعه سازنده شهر بسیار ضروری است.
سید مرتضی احمدپور
روزنامه نگار

#شهرداری تبریز
#هوشیار
#رسانه
#انتقاد
#باج گیری
#چالش روز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.