امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2691
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 09 آگوست 2023 - 11:47 | 136 بازدید | ارسال توسط :

از خانه باقرخان تا کنسولگری آلمان در تبریز

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی آذربایجان شرقی می گوید: تملک خانه باقرخان و محوطه اطراف همچنین توجه به وضعیت کنسولگری آلمان در تبریز از اولویتهای این اداره کل است. احمد حمزه زاده در گفتگو با چالش روز با بیان اینکه میراث فرهنگی در سطح شهر تبریز با موضوعات مختلفی دست به گریبان […]

از خانه باقرخان تا کنسولگری آلمان در تبریز

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی آذربایجان شرقی می گوید: تملک خانه باقرخان و محوطه اطراف همچنین توجه به وضعیت کنسولگری آلمان در تبریز از اولویتهای این اداره کل است.
احمد حمزه زاده در گفتگو با چالش روز با بیان اینکه میراث فرهنگی در سطح شهر تبریز با موضوعات مختلفی دست به گریبان است می گوید: یکی از این مسائل که در سالهای اخیر هزینه و انرژی زیادی گرفته است موضوع تملک و مرمت خانه منتسب به باقرخان در تبریز است.
وی ادامه می دهد: بنای باقیمانده ای که منتسب به خانه باقرخان است در واقع متعلق به مرحوم طوبائیه است که از بزرگان تبریز بوده و خانه باقرخان نیز در اطراف آن قرار داشته است اما توسط روسها تخریب شده و بر همین اساس محوطه ای حدودا ۵ هزار متری قرار است که تملک شده و به عنوان یک محوطه تاریخی و فضای سبز فاخر بازسازی و مرمت شود.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه به صورت مشارکتی با شهرداری تبریز اجرا می شود افزود: تملک هم به صورت ۵۰ درصدی است و حدود ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است هرچند که شورای شهر در ابتدا مخالف این موضوع بود اما چندین جلسه برگزارشد تا شورای شهر موافقت خود را اعلام کند و این محوطه در مرکز شهر در مواقع اضطراری هم می تواند به عنوان یک محل امن مورد استفاده قرار گیرد.
حمزه زاده همچنین به وضعیت بنای تاریخی ملقب به کنسولگری آلمان اشاره کرد و گفت: با اشتباه فاحش شهرداری منطقه ۶ تبریز در تخریب دیوار این بنا مشکلاتی در زمینه ثبت تاریخی آن به وجود آمده و در شرایط فعلی کار دشواری پیش رو داریم چرا که معارضانی پیدا شده و پرونده ای در دیوان عدالت اداری گشوده شده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا میراث فرهنگی مانع از دیوار کشی توسط شهرداری تبریز می شود، بیان کرد: با این کار به اقدام خلاف شهرداری تبریز مهر تائید زده ایم و این در حالی است که در همین مورد بر علیه شهرداری طرح دعوی کرده ایم.
حمزه زاده به موضوع تجمع کارتن خوابها و اراذل و اوباش در این بنا هم اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم ترفندی است که شهرداری تبریز دنبال می کند ولی میراث فرهنگی بر حراست از بناهای تاریخی ثبت شده اصراردارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.