امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3074
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2023 - 19:09 | 107 بازدید | ارسال توسط :

تقویت ارتباط واقعی صنعت و فناوران در وزارت صمت

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: به روز شدن صنایع و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه رویکرد وزارت صمت است که در نمایشگاه رینوتکس دنبال میشود‌. به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس امیر حسین اسدی ،مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت امروز درجلسه پیش رویداد ریوس پیچ یازدهمین […]

تقویت ارتباط واقعی صنعت و فناوران در وزارت صمت

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: به روز شدن صنایع و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه رویکرد وزارت صمت است که در نمایشگاه رینوتکس دنبال میشود‌.
به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس امیر حسین اسدی ،مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت امروز درجلسه پیش رویداد ریوس پیچ یازدهمین نمایشگاه رینوتکس بااشاره به ضرورت برقراری ارتباط واقعی صنعت و فناوران اظهار کرد: باوجود اینکه شرکتهای فناور زیادی در کشور وجود دارد اما نقش ارتباطی آنان با صنایع و ارتقای بهره وری تولید بسیار ناچیز است.
وی عنوان کرد: در نمایشگاه یازدهم رینوتکس سعی خواهیم کرد نیازهای صنایع را بررسی کرده و ارتباط آنان با فناوران را فراهم کنیم و حمایت‌های مالیاتی و دیگر حمایتها از سوی وزارت صمت صورت میگیرد.
وی باتاکید براهمیت استفاده از مدیریت هوشمند در دستگاه های اجرایی و واحدهای صنعتی بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد: در دوسال اخیر مصوبات زیادی در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه داشته ایم اما عملی نشده و امروز از صنایع می‌خواهیم تا علل این موضوع را بررسی و بیان کنند.
اسدی تصریح کرد: نمایشگاه یازدهم متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود و رویکردی کاربردی خواهیم داشت که بر اساس قانون هفتم توسعه بوده و حتی بیمه فناوری مورد نظر است تا ریسک استفاده از فناوران به حداقل برسد.
وی آشتی با فناوران را یک نیاز برای صنعت کشور دانست و عنوان کرد: عدم اعتقاد به فناوری موجب کاهش بهره وری و افت کیفیت محصولات تولیدی در کشور شده و امسال قصد داریم در تبریز حلقه جدیدی میان صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری در تبریز بیان کرد: سوله های هشتگانه واقع در این کارخانه هرکدام به یک صنعت واگذار شده و آن صنعت خود متولی ارتباط با فناوران شود.
کریملو مدیر عامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز در این جلسه با اشاره به تغییر رویکرد اساسی در این سازمان از سال گذشته اظهار کرد: نمایشگاه رینوتکس از سال قبل ملی شده وامسال حمایتهای گسترده ملی را خواهد داشت و نمایشگاه امسال کاربردی ترخواهد بود.
وی گفت: در۲۴ عنوان تفاوت با سال قبل بوده و یکی از مهمترین این موارد برگزاری رویدادهای مسئله محور است و بخش خصوصی در این نمایشگاه مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری پس از فرایندی طولانی در تبریز مستقر شده گفت: این کارخانه ماهیتی متفاوت داشته و ارتباط فناور با صنعت در آن تقویت می‌شود.
متقیان از شرکت بومرنگ نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت خدمات فناوری به صنایع تاکید کرد: در حال حاضر کارخانه های مهم دغدغه های فنی خود را به این شرکت سپرده و بومرنگ با همکاری شرکتهای دانش بنیان این مشکلات حل می‌شود و امروز این ادعا را داریم که تمامی مسائل فناورانه بنگاه های صنعتی اگر راهکاری در ایران داشته باشد قابل حل است و بانک جامع اطلاع رسانی برای فناوران و صنعتگران فراهم شده است.
بغدادی مدیر توسعه اکو سیستم صندوق نو آوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در ارتباط تصویری با این جلسه بااشاره به رویکرد حمایتی از فناوران گفت: این صندوق ۷۸ خدمت را ارائه می‌دهد که با قانون جهش تولید منطبق بوده و ظرفیت‌های زیادی برای حمایت از شرکتهای نوآور دارد‌
بغدادی خاطر نشان کرد: اگر شرکت بزرگی وارد بحث حمایت از شرکتهای دانش بنیان شده و سهام آن را بخرد از حمایتهای مالیاتی موثری برخوردار می‌شود و استانداری ها نیز می‌توانند در زمینه افزایش سرمایه صندوق نوآوری استانی همکاری موثری داشته باشند و توصیه می‌کنیم که صنایع به این ظرفیتها توجه کنند.
الماسی از شرکت هافمن نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه برگزاری اینگونه جلسات گفت: تعریف از اهیمت فناوری برای صنایع کافی است و ای کاش راهکار نوع برقرار ارتباط با دانشگاه برای صنایع بیان شودو ما تا کنون نتوانسته ایم با دانشگاه خاصی به نتیجه برسیم.
زارعی از صنایع پتروشیمی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر انجام خود ارزیابی توسط رینوتکس گفت: برگزاری کنندگان این نمایشگاه با بررسی دوره های قبلی اقدامات انجام یافته را بررسی کنند و یک ارزیابی انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان دولتی باید بامفاهیم کسب و کار آشنا شده و دوره های لازم را ببینند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.