امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3211
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 21 نوامبر 2023 - 20:52 | 88 بازدید | ارسال توسط :

مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی با محوریت محله برگزار می‌شود

آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، همواره در معرض خطر وقوع زلزله قرار دارد. به همین دلیل، آمادگی برای مقابله با این حوادث طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.   به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی، در همین راستا، مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی با محوریت محله برگزار می‌شود. این […]

مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی با محوریت محله برگزار می‌شود
آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، همواره در معرض خطر وقوع زلزله قرار دارد. به همین دلیل، آمادگی برای مقابله با این حوادث طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی، در همین راستا، مانور زلزله در مدارس آذربایجان شرقی با محوریت محله برگزار می‌شود. این مانور در تاریخ ۸ آذر سال جاری در تمام مدارس استان برگزار خواهد شد.

 

در این مانور، علاوه بر دانش آموزان، اعضای خانواده آنها، کسبه محله و سایر افراد حاضر در محله نیز مشارکت خواهند داشت.

 

آموزش های لازم برای پناه گیری و خروج ایمن از ساختمان‌ها، اطفای حریق، کمک های اولیه و سایر موارد ضروری در این مانور ارائه خواهد شد.

 

در سناریوی این مانور، سناریوهای مختلفی مانند مصدومیت کسبه، نجات محبوسین از ساختمان بلند مرتبه، استفاده از سگ های زنده یاب در جستجو و نجات زیر آوار ماندگان، تامین سوخت، تامین برق، امنیت توسط پلیس و غیره مورد توجه و تمرین قرار خواهد گرفت.

زهرا، دانش آموز پایه دهم یکی از دانش آموزانی است که در این مانور شرکت خواهد کرد. او در این خصوص می‌گوید: “یادگیری راهکارهای مقابله با آتش سوزی و اطفای حریق و پناه گیری و خروج ایمن در زندگی شخصی من موثر خواهد بود.”

 

محمد احمدی، رئیس اداره عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مدیریت میدانی عملیات امداد و نجات مانور را برعهده خواهد داشت.

 

پناه علی حسین زاده معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: این مانور با هدف افزایش آمادگی دانش آموزان، خانواده‌ها و سایر افراد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی برگزار می‌شود.

 

آموزش پناه‌گیری و خروج ایمن توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر، آموزش اطفای حریق توسط آتش‌نشانی، برپایی بیمارستان صحرایی توسط اورژانس، تامین آب شرب توسط اداره آب و فاضلاب، ایجاد پایگاه منطقه‌ای و اردوگاه اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال‌احمر از مواردی است که دستگاه امدادرسان در این مانور انجام خواهند داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.