امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3250
  پرینتخانه » ایران, فرهنگی تاریخ انتشار : 03 دسامبر 2023 - 18:37 | 128 بازدید | ارسال توسط :

نمایشگاه فاطمیه مصباح الشیعه در تبریز برگزار می شود

کارگردان تبریزی گفت: نمایشگاه فاطمیه” مصباح الشیعه و نمایش آیینی و مذهبی”بانوی آب” به منظور گرامیداشت ایام فاطمیه در پارک باغشمال تبریز از ۱۶ آذرماه  آغاز به کار می کند. هاتف اکبری در بازدید خبرنگاران از روند آماده‌سازی نمایشگاه فاطمیه، اظهار کرد: این نمایشگاه توسط هیأت عزاداران مصباح‌الشیعه و با مشارکت شهرداری تبریز از تاریخ […]

نمایشگاه فاطمیه مصباح الشیعه در تبریز برگزار می شود

کارگردان تبریزی گفت: نمایشگاه فاطمیه” مصباح الشیعه و نمایش آیینی و مذهبی”بانوی آب” به منظور گرامیداشت ایام فاطمیه در پارک باغشمال تبریز از ۱۶ آذرماه  آغاز به کار می کند.

هاتف اکبری در بازدید خبرنگاران از روند آماده‌سازی نمایشگاه فاطمیه، اظهار کرد: این نمایشگاه توسط هیأت عزاداران مصباح‌الشیعه و با مشارکت شهرداری تبریز از تاریخ ۱۶ تا ۲۸ آذر از ساعت ۱۶:۳۰ در پارک باغشمال برگزار می‌شود.

گشایش نمایشگاه فاطمیه "مصباح الشیعه" در تبریز

وی افزود: نمایشگاه مصباح‌الشیعه برنامه های متنوعی در معرفی سیره زندگی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) دارد که از آن جمله می‌توان به اجرای صحنه‌ای، پرده‌خوانی و ذکر مصیبت اشاره کرد.

گشایش نمایشگاه فاطمیه "مصباح الشیعه" در تبریز

اکبری خاطرنشان کرد: برگزاری همزمان نمایشگاه مرتبط با واقعه کربلا، دفاع مقدس، غزه و جبهه مقاومت و غرفه‌های کتاب و محصولات فرهنگی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه مصباح‌الشیعه است.

گشایش نمایشگاه فاطمیه "مصباح الشیعه" در تبریز

این کارگردان تبریزی اعلام کرد: در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی از سیره زندگی حضرت زهرا(س) در قالب روایتگری، تئاتر، نمایش و ماکت‌هایی از مکان‌های تاریخی همانند کوچه بنی‌هاشم، خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای مخاطبان بازگو می‌شود.

گشایش نمایشگاه فاطمیه "مصباح الشیعه" در تبریز

وی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن گوشه‌ای از غربت فاطمه زهرا (س) برای اشاعه و صیانت از فرهنگ اسلامی و مذهبی، تقویت انگیزه دینی و باور‌های اسلامی نوجوانان و جوانان و الگو گرفتن از شخصیت والا و برجسته ایشان در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان برگزار می شود.

گشایش نمایشگاه فاطمیه "مصباح الشیعه" در تبریز

اکبری خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی دانش آموزان نیز با سیره و زندگی حضرت زهرا(س)، دانش آموزان مدارس تبریز نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی در خصوص آماده سازی این نمایشگاه گفت: به مدت یک و نیم ماه، دوستان به صورت جهادی برای آماده سازی این نمایشگاه تلاش کرده‌اند و تا پنج روز آتی، کار آماده‌سازی آن به اتمام می رسد.

گشایش نمایشگاه فاطمیه مصباح الشیعه در تبریز

این کارگردان تبریزی با اشاره به اینکه می خواهیم فرهنگ فاطمی را به تصویر بکشیم و مصیب های حضرت فاطمه را به مردم و نسل جوان بیان کنیم اظهار کرد: در این نمایشگاه، نمایش آیینی و مذهبی”بانوی آب” با بازیگری ۳۳ نفر نیز اجرا می شود.

تابان خبر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.