امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2616
  پرینتخانه » ایران تاریخ انتشار : 15 جولای 2023 - 13:02 | 172 بازدید | ارسال توسط :

جشنواره ملی حیدربابای شهریار در راه ملی شدن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی حیدربابای شهریار ارسال شده بود که نشان دهنده شناخت و ارادت هنرمندان به شهریار است.  محمدحسین بلاغی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار افزود: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در […]

جشنواره ملی حیدربابای شهریار در راه ملی شدن
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی حیدربابای شهریار ارسال شده بود که نشان دهنده شناخت و ارادت هنرمندان به شهریار است.
 ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرای تبریز هزینه شد

 محمدحسین بلاغی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار افزود: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در ۱۱ سال گذشته حدود هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد برای این طرح هزینه شده بود.

وی با اشاره به اینکه شهریار از سرآمدان شعرای ترک زبان پارسی گو است، اظهار کرد: غزلیات شهریار نشان دهنده دوران هجران و خاصی از زندگانیش است و در کنار آن مناجات نامه‌ها و عرض ارادت او به اهل بیت (ع) نشان دهنده بینش وسیع، روح بلند و نگاه دینی و شیعی اوست.

بلاغی گفت: زمان شناسی، وقت شناسی و سرایش شعر در اشعار شهریار به چشم می‌خورد و این وقت شناسی در حوزه ادبیات و شعر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جاودانگی شهریار ابدی است، ادامه داد: شهریار منحصر به این منطقه و خطه نیست، شهریار را در خارج از ایران بیشتر از ما دریافته و شناخته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی حیدربابای شهریار ارسال شده بود که نشان دهنده شناخت و ارادت هنرمندان به شهریار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم این جشنواره به صورت بین المللی در سال‌های آینده برگزار شود، افزود: جشنواره ملی حیدربابای شهریار در فهرست اصلی جشنواره‌های وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی ثبت و در تقویم جشنواره‌های وزارت قرار خواهد گرفت.

#مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.